Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robban_T5-R
Är numera ägare till en svart V70 T5 från 2006:) Den är väldigt fin förutom torkararmarna fram som är sönderrostade, hade tänkt byta ut dom men hittar inte någon som säljer dessa, bakarmen verkar alla ha i alla varianter men fram var det värre? Eller får man åka till Volvo själva kanske, nån som vet vad dom kan kosta??
av svda
Notera att det blev andra torkare från MY 2005. Armar från tidigare MY kanske passar ändå, men inte med de flatblade som kom från 05.
Användarvisningsbild
av Perc
Jag bytte till MY2005 torkararmar på min 2004 för att få flatblade, och jag är nog inte enda som gjort det. Det passar perfekt. Men självklart vill man ha armarna från 2005+ när man ändå byter oavsett vad man har för årsmodell på bilen.
av Robban_T5-R
Jag fattade aldrig det där med armar från -05 som inte passar, åkte till Volvo i morse och beställde två nya original till min bil och förhoppningsvis passar dom :shock: 512kr/styck, kostar att ligga på topp :wink:

Får hoppas att jag får loss dom gamla hört att dom kan sitta rätt bra?
Användarvisningsbild
av Perc
Jo, en utdragare kan vara bra att ha.

Alla torkararmar passar på alla V70N, oavsett årsmodell. Det är bara fästet för torkarbladet som skiljer. Byter man till 2006:ans torkararmar på en 2003:a (t.ex.) får man vackert köpa 2006:ans torkarblad i fortsättningen också. ;) Men det är ju det som är hela poängen med att byta.
av Robban_T5-R
Perc skrev:Jo, en utdragare kan vara bra att ha.

Alla torkararmar passar på alla V70N, oavsett årsmodell. Det är bara fästet för torkarbladet som skiljer. Byter man till 2006:ans torkararmar på en 2003:a (t.ex.) får man vackert köpa 2006:ans torkarblad i fortsättningen också. ;) Men det är ju det som är hela poängen med att byta.
eller universal torkarblad som passar alla :wink:
SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gö[…]

Carplay Trådlös adapter

Hej! Vi var och hämtade våran V60 idag[…]