Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av raggarn
Hej jag har bytt motor på min bil efter MÅNGA om och men.
Men nu till problemet. Jag får inte bort kod 2 3 2. Har bytt lambda 2ggr men utan resultat.
Jag har även något konstigt fel när jag kör när jag frikopplar så varvar motorn upp för att sedan lägga sig normalt samma sak ifall jag kör och släpper gasen så ger den andå gas i ca 2sek typ hänggas vad kan felet vara?
Har laggt ut ca 15000kr på bilen man börjar ju ledsna hadde det inte varit för att bilen är i så jävla fint skick i övrigt så hadde man slutat för länge sen.
Mvh jocke
Användarvisningsbild
av siviak
raggarn skrev:Hej jag har bytt motor på min bil efter MÅNGA om och men.
Men nu till problemet. Jag får inte bort kod 2 3 2. Har bytt lambda 2ggr men utan resultat.
Jag har även något konstigt fel när jag kör när jag frikopplar så varvar motorn upp för att sedan lägga sig normalt samma sak ifall jag kör och släpper gasen så ger den andå gas i ca 2sek typ hänggas vad kan felet vara?
Har laggt ut ca 15000kr på bilen man börjar ju ledsna hadde det inte varit för att bilen är i så jävla fint skick i övrigt så hadde man slutat för länge sen.
Mvh jocke
LMM kanske? den var kass på min visade det sig till slut.. Betedde sig som så att gasen kunde hänga sig, ibland på 2000rpm ibland på 6000rpm.. Samma motor som din.
Användarvisningsbild
av raggarn
Lmm har jag bytt o kollat den e helt ok.
av Addekarlsson
Kan vara läckage på avgassystemet nånstans före lambdan oxå.
Drar det tjuvluft där, så blir värdet lambdan får för magert...

Mvh/ Adde
av Tomba
Kolla om den lilla slangen från flammfällan till under insuget är hel
eller har lossnat. Den sitter efter spjället på undersidan.

Eller läckage i packningen på insuget, kolla genom att spreja runt dem med startgas. läcker det så bör motorn varva upp lite.

Ett läckage mellan spjäll och motor kan ge de symtom som du beskriver.
av gorkas
Jag hade en 16V innan och den läkte lite lite lite lite framför lamdan och det fick tomgångn att bli hög men den var alltid lika hög pändlade inte.

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]