Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
När och vart ska dom premiärvisa xc90 för allmänheten? Är det i Frankfurt eller vart är det? Någon som vet? Är sugen på att åka på premiärvisningen för allmänheten?
av Autobahnloket
Pressvisningen sker i Stockholm i slutet av augusti för världspressen, sedan blir det allmän premiär i Paris i oktober på salongen.
Har haft förmånen att se bilen och även köra den. Riktigt fin bil som andas helt annan lyx och perfektion i detaljer än någon annan Volvo ens varit i närheten av. Möjligen kan jag tycka att den är trång i sidled men i övrigt sportig och mer personbilslik än nuvarande tröskverket XC90.

Skall bli mycket intressant att se hur den tas emot. Designspråket är konservativt men med en hel del edge på vissa element :)
av volvokhaled
Autobahnloket skrev:Pressvisningen sker i Stockholm i slutet av augusti för världspressen, sedan blir det allmän premiär i Paris i oktober på salongen.
Har haft förmånen att se bilen och även köra den. Riktigt fin bil som andas helt annan lyx och perfektion i detaljer än någon annan Volvo ens varit i närheten av. Möjligen kan jag tycka att den är trång i sidled men i övrigt sportig och mer personbilslik än nuvarande tröskverket XC90.

Skall bli mycket intressant att se hur den tas emot. Designspråket är konservativt men med en hel del edge på vissa element :)
Låter ju riktigt najs! Hur var den att köra förutom att den var sportig, dvs påminner den om någon annan bil? I och med ny plattform osv... :-)

Tjena. Jodå det måste monteras last p&[…]

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]