Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av AgM_1
Har en 740 89 års modell, är det 5,25 högtalare man skall ha i dörrarna? Både fram och bak? Eller är det någon annan storlek som gäller?
Mvh.
AgM
Användarvisningsbild
av siviak
AgM_1 skrev:Har en 740 89 års modell, är det 5,25 högtalare man skall ha i dörrarna? Både fram och bak? Eller är det någon annan storlek som gäller?
Mvh.
AgM
5,25" ska du ha.. Vet inte vad du är ute efter men ett tips är att kika hos MDS eller BRL som har bra saker till vettiga priser. Skillnaden mellan en billig och inte lika billig högtalare är A och O. Man tillbringar ofta mycket tid i bilen och därför anser iaf jag att det är skönt med välljud. Har du en Micro-handlare i närheten kan det vara värt ett besök hos dem då de är återförsäljare av MDS.
Användarvisningsbild
av Crille
AgM_1 skrev:Har en 740 89 års modell, är det 5,25 högtalare man skall ha i dörrarna? Både fram och bak? Eller är det någon annan storlek som gäller?
Mvh.
AgM
Är det inte från 89 års model som det är större högtalare fram än bak?
Det är ju flera årsedan jag hade en 740 ( 2år ) så jag minns inte, men har för mig att de blev större till framdörrarna från och med modellår 89
av Addekarlsson
Är en udda storlek i fram från och med -89. Det är 6" har jag för mig. I bak är det fortfarande 5,25" dock.
Finns adapterringar att köpa lite här och var för att få i 5,25" i framdörrarna på -89 och nyare. Bland annat Biltema har dom, och många radiohandlare kan ordna fram dom.

Mvh/ Adde

Är det skruvhål för att f&aum[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det

Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pri[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]