Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stefan_745
Hej!

Någon som vet knepet med att fästa nedre listen på vindrutan? Jag har avverkat ett antal clips nu och börjar tröttna på att den inte fäster. Vill heller inte vålda för mycket eftersom jag skaffade en helt ny list (400kr! )..

Ska clipsen sitta på listen innan man trycker dit den eller ska clipsen fästas i bilen först?

Expanderdelen på clipsen måste ju tryckas in om man ska fästa listen på dem och då får man väl inte in clipsen i plåthålet i bilen, eller.....?!

Mycket tacksam för svar!
av Micke_86_
På min 740 tog jag listen från sidan och sköt sedan på den lite försiktigt man får ta de lungt så att listen inte böjs bara pilligt men de går..
av Wirre
Lättast är det om du plockar bort hela paketet.
Bort med torkare och gummitätningen (vrid dom 45 grader) öppna huven och lossa dom lodräta skruvarna på kanterna och en som sitter horisontellt i mitten. dra plåten upp och från rutan, när hållarna lossat kan du lyfta bort plåten.
Nu kan du sätta dit den nya listen och montera tillbaka alltihopp.
Ett tips är att vara två när plåten ska sättas tillbaka, annars kan det vara svårt att få in alla hållare på rätt ställe.
Lycka till!
Elpriset

Moderna vindkraftverk har heller inte någon […]

Tvättat, får se hur det står sig […]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Maskinskadeförsäkring täcker mycket[…]

Sensorring bak Volvo V40

Kolla den här tråden, visserligen en V5[…]