Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spaltzer
Hej!

Jag har varit och tittat på en V70 2010 som står hos en handlare. Den verkar fin förutom att det har ett rostangrepp på taket. Säljaren sa att de kan fixa det genom att slipa och lacka. Jag är tveksam till om det går att laga detta utan att det kommer tillbaka. Ett krux är att rostbubblorna sitter på taket, nära listen till vindrutan. Vad tror ni? Är det möjligt att åtgärda detta så att det inte kommer tillbaka? Jag antar att firman inte vill plocka ut rutan för att fixa detta.

Klickbar bild:

Bild
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Har haft liknande på liknande ställen och jag lämnade in den för att slipa och lacka men de sa att de trodde inte att det skulle hålla jättelänge. Ser bra ut efter 3 månader i alla fall :-).
av spaltzer
Jag undrar om de nedre rostblommorna kommer inifrån. Det ser lite märkligt ut tycker jag. Vindrutan är bytt på den. Kanske är det någon skada som uppstod då. Den hade bara gått 8800 mil och såg för övrigt fin ut bortsett från repiga strålkastarglas och en liten buckla i fronten. Men rosten på taket gör mig orolig.
Användarvisningsbild
av börne
Rost på en 2010.... jag hade inte ens tänkt på den utan letat vidare. Jag hittade till slut min pärla som är helt som ny både ut & invändigt. Har man bara is i magen dyker rätt bil upp. Förutsatt att man inte måste byta just nu förstås.

Det behövde jag förra bilbytet då min dåvarande bil rasade & behöver dagligen bil, blev att leta reda på nåt snabbt sen handla samma helg, men det gick ju bra ändå den gången, behöll den 9-5:an i 9 år, den bara gick & gick. Hoppas våfflan beter sig lika bra :D

Hoppas du hittar din pärla :-)-)
av Droopy
Hehe, jag har rost på min MY12 det du. Just det där stället är utsatt för stenskott, kolla på valfri V70, merparten har stenskott där, mina stenskott rostade på en vecka, usel kvalite numer apå lack och taket verkar de ha skitit i och galva.
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]