Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag väntar på min nya bil, (se nedan) och i den så kommer det ju sitta en simkortsplats i handskfacket.
Jag undrar, går det att koppla ett nummer till det och sen få typ en inbyggd telefon på något vis? Så som man kunde göra för typ 10år sen?
Vad mer kommer gå att göra? Är det någon som testat streama en film på skärmen? Kan tex passageraren surfa på skärmen medans bilen rullar? finns det sms uppläsartjänst? Vad mer finns det för roligt? Kan man "logga in" på Spotify och lyssna utan att streama ifrån mobilen?

Hittade ingen bra tråd för detta ämne, så skriv allt ni kan komma på. Ja även nackdelar som man får hoppas på att Volvo uppdaterar snart!
Jag kör handsfree via bluetooth och Amanda (som min minsta dotter valt att kalla henne) läser snällt upp inkommande SMS (som kommer under tiden mobilen är uppkopplad mot bilen). SMS'et syns även i 7"-skärmen. Fina grejer :) Har en XC60 MY14.
Går det att skicka sms på samma sätt, prata och den skriver? :) smidigt som fan då ju!
Kan ju knappt vänta tills man får bilen men är ett bra tag kvar tyvärr! Men intrycket jag hittills har fått av sensus är överraskande bra! :-)
Droopy skrev: Skicka sms bara genom att rabbla på...nä, tror inte det fungerar, fungerar ju knappt på mobilen.
Vet inte vilka mobiler du har testat med men iphone Siri funkar utmärkt. Använder den väldigt ofta till SMS, anteckningar, starta appar etc.Ge Siri en chans så kommer du älska den. (Finns i nuläget bara på engelska)

Tips: Fågra Siri om något roligt eller om hon vill gifta sig :D

ha extra sim-kort i bilen känns onödigt to bilen autokopplar till din mobil via blåtand.

nöjes aktiviteter i sensus funkar tyvärr inte när man kör bilen. Du kan lyssna på musik spotify medans du kör å ändra lite på inställningar.
SweRonin skrev:
Droopy skrev: Skicka sms bara genom att rabbla på...nä, tror inte det fungerar, fungerar ju knappt på mobilen.
Vet inte vilka mobiler du har testat med men iphone Siri funkar utmärkt. Använder den väldigt ofta till SMS, anteckningar, starta appar etc.Ge Siri en chans så kommer du älska den. (Finns i nuläget bara på engelska)

Tips: Fågra Siri om något roligt eller om hon vill gifta sig :D

ha extra sim-kort i bilen känns onödigt to bilen autokopplar till din mobil via blåtand.

nöjes aktiviteter i sensus funkar tyvärr inte när man kör bilen. Du kan lyssna på musik spotify medans du kör å ändra lite på inställningar.
På svenska har jag inte hittat något som fungerar till Android, aldrig testat siri, men där har du ju begränsningen att den bara fungerar på Engelska.
Det ska vara enkelt om gemene man ska orka använda sig av det, men dit är det långt kvar.
PFA skrev:Jag kör handsfree via bluetooth och Amanda (som min minsta dotter valt att kalla henne) läser snällt upp inkommande SMS (som kommer under tiden mobilen är uppkopplad mot bilen). SMS'et syns även i 7"-skärmen. Fina grejer :) Har en XC60 MY14.

Körde en hyrbil härom veckan som hade funktionen där Amanda snällt talar om för en vad sms innehåller. Och de var inte sensus connnect touch på den. Men på min V60 MY14, uttagen 201344, finns inte den funktionen, även layouten är lite annorlunda på den med Amanda. Är de någon som har koll på ifall det kommit en uppdatering, och vad mer exakt är det som ska uppdateras? Läst runt lite på nätet, och de verkar på folk, som att div. volvoverkstäder inte riktigt har koll på dessa uppdateringar.

Märkte även att uppläsningen av sms bara verkade fungera på Android, provade koppla in Iphonen jag har som jobblur, men den hade inte några alternativ för sms.
Sensus connect gick i produktion Vecka 46 på 60 serien de övriga fick det nu till MY15 det är en helt annan hårdvara i dessa bilar så det går inte uppdatera äldre biar
Sensus connect ska inte förväxlas med Sensus connected touch som finns som eftermonterat tillbehör till de bilar med den äldre versionen av Sensus som fanns till V46 2013 när nya gick i produktion

Åtminstone på tidigare årgå[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]