Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VMF
#865676
Tjenare, jag har en Volvo S40 2.0T -99 som på senare tid fått problemet att man måste hålla in tändningen ett par sekunder innan den startar om den stått ett tag men går igång finfint om den varit igång strax innan. Har även känt av att den går lite dåligt första minuten eller så efter det att man startar och den stått ett tag, känns som att den får lite dåligt med soppa om man inte håller lite smått på gasen första tiden men efter ett tag går den klockrent.

Har läst på ett antal ställen att folk haft samma problem och då har Bränsletrycksregulatorn varit boven så jag tänkte byta ut den här för någon dag sen men när jag skruvat bort bryggan så såg jag att den regulatorn jag fått tag på(bättre begagnad) och den som sitter på skiljer sig en del.
Den jag har fått tag på ser ut att vara mindre storleksmässigt än den som sitter, de båda har en rak anslutning upptill medan den som sitter har en 90graders vinklad anslutning nertill medan den "nya" har en rak anslutning även där.
Någon som vet vad skillnaden på dessa två är?
#865735
rudarmy skrev:Tyvärr så är den såld:( kolla bildelsbasen.se ( sök på artnr.9404583)
Synd! Hittade dock på bildelsbasen nu :) Man tackar!
Något tips till en som aldrig bytt den förr? Något man bör tänka på eller som kan va lite speciellt?
#865889
Med tanke på att det är ett vanligt fel så är det ju bra att fundera på om det är vettigt att köpa en begagnad som man inte vet om den håller mer än några mil!?

Är förvisso väldigt enkel att byta, men ändå tråkigt om den "nya" ger sig snart..
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]