Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rumpnisse
Är det svårt att komplettera en v70n på egen hand med högtalare och annat för uppnå "stora stereopaketet" som kunde köpas från fabrik?

Läser en annons som säger att bilen har stora stereon och att den då har 13högtalare. Vilket låter mycket.
Har själv en S60 med High performance och den har (kompletterade själv med en modellanpassad eftermarknads stereo och PA200)

2 stycken i hatthyllan
2 stycken i bakdörrar
4 stycken i framdörrar
1 styck i instrumentpanelen

Finns inte plats för fler i min i alla fall så vart man nu ska få plats med 13 i en V70 vete katten,
det som är skillnad är att högtalare i hatthyllan bytts mot högtalare i D-stolparna annas ska det vara samma
just det en subwoofer kan man också ha och den sitter då vid reservhjulet.

Men det fattas då 3 högtalare till den siffra du läste

Är det en privat annons på bilen?
Användarvisningsbild
av Bosa
Premium Sound har ett 3-vägssystem i framdörrarna (8" bas, 3" mellan, 1" diskant) så ska man helt uppgradera till PS så kan man behöva byta dörrsidor i framdörrarna, det kan dock sitta PS-dörrsidor även fast man har HP-stereon.

PS i en V70 har 11 högtalare, 3 per framdörr, 1 per bakdörr, 1 per bakre D-stolpe samt en center ger 11 högtalare.
PS i en S60 ska däremot ha 13 högtalare, har för mig hatthyllehögtalarna i S60 med PS har diskanter också vilket ger 13 högtalare.

Bild på hur högtalargallret ser ut på PS-dörrsidorna i fram:
Bild
jaja, ni räknar så

då har jag fler i min.

2 diskanter framdörrar
2 bas framdörrar
2 bas bakdörrar
2 bas hatthylla med 2 diskanterna
1 center

totalt 11, saknar dock de två sista som är för Premium sound men har de rätta dörrsidor redan.

Man ska tydligen räkna varje högtalare för sig även om de sitter ihop. Märkligt
Man lär sig nåt nytt varje dag
Tjena, jag puffar denna tråden.
Jag har en 2006 2.5T. Det sitter ett Performance i den.

Jag vill byta högtalare i dörrarna både fram och bak. Vad ska jag tänka på? Vad är det för monteringshål i dem?

Sedan har jag hört att det finns kabel framdraget under passagerarstolen till en förstärkare. Stämmer detta?
Om inte, hur kommer jag annars åt att koppla in en förstärkare på stereon? Jag är ju inte direkt Einstein på att meka med bilar.
Tack på förhand,
Stefans 968

Snyggade till i hjulhuset, körde en 2-K bedli[…]

Vakuumslang

Tja, googlat hur mycket som helst för att hit[…]

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

För mindre hund. Hög kvalitet och i nysk[…]