Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Copyright91
Hejsan.
När bilen är rätt nystartad så gnisslar de IBLAND när man ska köra iväg och slirar på koplingen osv. De gnislar inte när man gör fullt ratutslag.
Tycker att de brukar vara lätt att se om de är problem med remen. Men dena gången känns de konstigt. Speciellt i med att det gnislar när man slirar på koplingen. Är det för att de kanske blir mer belastning på remmen (servon) då?

Remen ser ut o va i bra skick. Kan de va spännrulen?
För någon månad sen när de hände rätt sälan. så sprutade jag på Biltema remsper. Då va de inget på några veckor. (kan va en slump).
Men nu händer det nästan alltid. o remsperj värkar hjälp himla kort stund eller inte alls.

Mycket tacksam för svar.

mvh Mike

Volvo V70 99 2.5 med AC
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag köpte min rem på biltema kosta inte många kronor och är tyst som en mus och fungerar klockrent många år senare
av Copyright91
Nexus skrev:Jag köpte min rem på biltema kosta inte många kronor och är tyst som en mus och fungerar klockrent många år senare
Okej Tackar. Har nu beställt en hög med delar till bilen från tyskland :) Hög kvalitet och lågt pris…. Så vi vill ha de. :)
Blir o bytta delarna i veckan hoppas jag. Så får vi se.

mvh Mike
DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]

Oavsett drivmedel är Sverige en udda marknad […]

Hej! Tack för enastående inlägg p[…]

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]