Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo T5
Ja jag är lite nyfiken på volvo 855 köra drar förbrukningen bensin
men jag vill veta hur mycket ta per liter/mil på 2,5 SE o 2,5 GLT eller T5 allt är orginal ingen trimma nåt som vi vill ha åker på landsväg o lite stad oxå

vad ni rekommendera för bilen som bra o lite snål oxå

ursäkta mig! jag skriv lite dåligt svenska jag vill tala om er bara så ni förstår då men jag är ju svenska .

:wink:
av volvo T5
Jag tänker köpa volvo 855 på våren eller sommar för att vi åker resa i sverige
av AndreasGLT
Min GLT dricker ca 1,1 liter bladat och enbart landsväg kommer jag ner i 0,85 liter
Användarvisningsbild
av drpeel
Min 855 GLT drar väl oxå ca 1,1 vid blandad körning och strax under 0,9 på landsväg. Men mycket beror också på hur man använder gas- och bromspedalen samt hur man växlar. Det kan ge en hel del att vara "lätt på foten". AC'n har en viss inverkan på bensinförbrukningen oxå.
Användarvisningsbild
av drpeel
drpeel skrev:AC'n har en viss inverkan på bensinförbrukningen oxå.
D.v.s att AC=PÅ ger högre bensinförbrukning
av __Marcus
Min SE '94a drar också runt 0.8-0.9 landsväg, stad vette fan, spelar ingen roll...
av volvo T5
Ja men om ta trimchip öka hk o öppetluftfilter o sportavgasystem 2,5-3tum vad som hände med förbrukning då ?

Jag har läst andra forum på klubben olika frågar som jag haft läst men enda dom har inte sagt om trim o hur mycket mindre förbrukning på landsväg ?

drpeel tack du tala om mig om ac så jag vet nu

Jag kikar på volvo 855 2,5 SE och 2,5 GLT kanske Turbo . men jag köra inte som dårefart utan köra lugnt för jag har barnen .

Jag läst på trimchip ger mindre förbrukning i its fun står ger 5-15% mindre förbrukning är sant ?

http://www.itsfun.nu/trimchip/

Nu vi har bestämmer oss ta volvo 855 2,5 SE men årsmodell vi vet ej
Användarvisningsbild
av Clayman
Min 855 2,0T T5 -95 drar ca 11.2 blandad körning men ligger mellan 0,9-10,0 på landsväg, har precis fixat bromsen som låg på innan så hoppas det går ner lite nu :P

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]