Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tincatinca
Oljud när jag kör iväg på ettans växel. El när man backar. Det skorrar el skrapar liksom. Men bara när bilen är kall!? Kopplingen??
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
tincatinca skrev:Oljud när jag kör iväg på ettans växel. El när man backar. Det skorrar el skrapar liksom. Men bara när bilen är kall!? Kopplingen??
det skulle inte kunna vara ett tjutande gnällande ljud då antar att det är vid dragläge
har så på min s70 bara när bilen är kall.

gubbstrutt.
av tincatinca
Jo det kan det nog vara. Är som sagt bara när den är kall. Låter som ngt vibrerar, el tjuter då. Men det är bara på ettan o backen. O kopplingen känns ok annars. Är det bara ngt "kosmetiskt " fel tro?
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
det vågar jag inte hävda att det är.
lustigt nog har jag ställt ungefär samma fråga i min tråd
skrammlande växellåda.
vi får se vad de som kan säger.

Med vänlig hälsning gubbstrutt
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
ett litet tips i all välmening skriv vad bekymmret är redan i rubriken/ämnet.

stavniga Bjur ja på Med vänlig hälsning gubbstrutt
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
jag misstänker att de som kan (dit hör inte jag) skulle säga ta ner lådan byt hela kopplingen packbox bakom svänghjulet rengörning av axel på lådan in fettning av axelens splines ev byta svänghjul observera att jag sagt misstänker och inte hävdar något.

staglinga Bjur ja på :mrgreen: Med vänlig hälsning gubbstrutt.
av tincatinca
Hmm, ja det är ju ingen billig isf. Köpte bilen för runt 17000 för ett tag sen... Den är kanonfin annars o utan rost...men men vi får se. Ska höra mig för lite i ämnet idag :-)
av tincatinca
Hade två volvo mekare o lyssna på ljudet el oljudet [WINKING FACE]. Båda var eniga o att det är svänghjulet. Det var bara o köra ett tag till sa de. Det låter "bara" ibland. Så jag kör väl ett tag till iaf.
av *pettson*
Svänghjulet? Om det låter så är det dags att plocka ned det direkt. Det är inget att vänta på.

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]