Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av leif jonsson
Någon som vet vad en storservice kostar ungefär på volvoverkstad på en V 70 140 hk -02 ?. I mitt fall rör det sig om 16000 mil.
Har funderingar på att lämna in på annan verkstad och då bara byta kamremsspännare och remmar.Detta skall ju göras på denna service.
Någon som vet vad det skulle kosta ?.
Tror nämligen att jag kan fylla på spolarvätska och titta efter oljeläckor och annat fjant alldeles själv.
av Frigge
leif jonsson skrev:Någon som vet vad en storservice kostar ungefär på volvoverkstad på en V 70 140 hk -02 ?. I mitt fall rör det sig om 16000 mil.
Har funderingar på att lämna in på annan verkstad och då bara byta kamremsspännare och remmar.Detta skall ju göras på denna service.
Tror nämligen att jag kan fylla på spolarvätska och titta efter oljeläckor och annat fjant alldeles själv.
Jo, man behöver ju inte kunna ett skit för att göra service så det är nog inga problem för dig att fjanta runt själv :roll:
Varken erfarenhet eller utbildning krävs så.......

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Janne3
Har hört att den ska va :evil: dyr mins inte riktigt har för mig de va 6-10000 kr men man har ju tur själv får väl lägga undan en slant varje månad ja har ju 6000 mil på mig :lol: 10000 mila gick på 3800 och där bytte de bara olja oljefilter luftfillter o kupefilter
Användarvisningsbild
av greeeken
Frigge skrev:
leif jonsson skrev:Någon som vet vad en storservice kostar ungefär på volvoverkstad på en V 70 140 hk -02 ?. I mitt fall rör det sig om 16000 mil.
Jo, man behöver ju inte kunna ett skit för att göra service så det är nog inga problem för dig att fjanta runt själv :roll:
Varken erfarenhet eller utbildning krävs så.......

/Fredrik
De inte så svårt at tbyta kamremm själv eller byta olja o sånt.
Din ironi kan du spara för dig själv
Det kan liak gärna bli fel när du lämnar bilne hos nån auk.verkstad.
Gjorde min 10000 mils service o inte bytte de olja eller några vilter eller ställde in halvljus.
så ta o lägg ner

Vad 16000 kostar?
Fråga på verkstan så vet du, det ä'r INTE billigt
av Noodles
greeeken
Vem mer än du nämner 16000:- ???

Personligen tror jag inte heller det är jättesvårt att byta kamrem, dock låter jag mer än gärna en Volvoverkstad göra det på min när det är dags, har varken lokaler att vara i, eller lust att riskera ett motorhaveri för att spara in nån krona.

'Tar man fan i båten får man ro han i land' sa nån förrut..
Borde inte komma som en överraskning för nån av oss att servicar kostar, o ju mer de byter/kollar desto dyrare blir dom, rätt logiskt enligt mig.
Användarvisningsbild
av greeeken
16000 mils service vare väll inte 16000 kronor
Då förklarade jag fel
av Hemgårn
Det är kamremsbyte vid 16000mil. Då åker prislappen upp. Gissningsvis vanlig service ca 3000kr + kamremsbyte 3000-? minst 6000kr då kanske?

Jag kan ha fel. Det har hänt förr. :twisted:
av leif jonsson
Jaa,det borde jag ha förtått:
En massa inlägg men inga direkta svar på mina frågor.
Gissa vad servicekostnaderna är kan jag nog ganska bra själv,tror jag.
Vad jag skall göra med min ironi skall ingen bry sig i !.
Och du frigge ,jobbar pappa på volvo eller ?.

Tänk om det någonstans fanns en forum för debatt om det här med att äga bil ,som fungerade .Jag menar där man slipper få en massa kommentarer från småpojkar som inte vet ett skvatt om bilar men ändå måste kommentera allt dom ser.I bland har ni ju inte ens läst inlägget ordentligt !.
Jag har jobbat som bilmek i 12 år tidigare.Jag kan alltså en del om bilar men inte allt naturligtvis.Jobbar alltså inte med bilar nu för tiden.
Anledningen till att jag i bland lämnar in bilar på service eller andra jobb är att jag inte längre har tillgång till garage samt tidsbrist.
av Hemgårn
Hehe, du Leif, är ett genuint Troll. Det här är ett forum där vi vanliga gapar och skriver lite om bilar och där de som kan något om Volvo och sånt ibland förser oss nötter lite hjälp. Men förväntar du dig raka och rätta svar har jag ett patenterat svar åt dig - din gubbgrinige fadäs till herre - Ring Volvo, åk dit och fråga... De kan berätta det för dig. Kanske din lokala P.R.O.-avdelning kan ge dig tips.

Med stor och manlig värme,

Magnus 8)
Användarvisningsbild
av Janne3
Va ville du veta Leif? stämmer inte priset exakt eller,Ring närmaste volvo service vet ja då får du exakt pris,för priserna är inte samma på alla ställen kollade på min 10000 mila nyss mellan två närliggande ,en skulle ha 3785 kr den andra 3900 kr inte stor skillnad men svårt att svara dig när du verkar vilja ha uppgift på kronan
och på tal om bilmekaniker så finns de stor kvalitetsskillnad på dessa
även om de jobbat 15 år , desamma skulle ja tro i alla yrken

Just nu ligger deras sida nere, men gå in p&[…]

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]

Nu an vi snacka om totalsågning..... och det[…]

Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]