Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, då blir man snart förhoppningsvis XC70 ägare, vann budgivningen på den på kvd, dock har den lite skavanker men hoppas på att jag blir nöjd ändå med den. Ska bli skönt med Awd.

XC70 D5 Awd aut 185hk. En sent uttagen MY07 som rullat ca 12700 mil. Ska bli spännande detta :D
bilder?
färg?
utrustningspakt?

fälgar?
modifikationer?
Ljusgrön, tror den heter willow green tror jag den heter, momentum + skinn. Hoppas på att inte stereon låter illa. Är lite tveksam just nu om det är ett överpris jag gett för den. B.la missljud dieselvärmare Ratt står snett. Obalans i däck. Knäppande ljud från splines i drivaxlar, vad är det???. C-lås höger bakdörr ur funktion. Är dett svåra och dyra grejor att fixa till/ åtgärda? :roll:

Tänkte att detta skulle va ett bra köp, att köpa sista årsmodellen. Att den är väl ihopskruvad etc. :)
man köper inte på kvd om man inte vill ha idioters avdank....

Det mesta är sönderkört, trasigt, slut, rostigt, mögligt eller fuktigt. Men på KVD går allt att sälja uppenbarligen.

en 1 år gammal bil som är nerkladdad med fläckar, lackskdador i fronten, skav och märken i inredningen berättar lite om vilken sorts person som haft bilen eller vilken typ av människor som kört den.
Det här typen av bilar genomsyrar hela KVD och man kan bara misstänka hur de behandlat motor, drivlina etc. Lack och service är väl knappast intressant om man ska sälja bilen efter bara något år i trafik....
Är det så illa så får man betala de där 3000kr (inropningsavgift) och låta bli objektet om jag inte tycker bilen känns okej när jag provkör den. Ofta är det mer leasingbilarna som brukar vara slutkörda, denna har iallafall ägt av privatperson sedan 2011. Har svårt att tänka mig att man vanvårdar en privat bil.
Be en klok mekaniker göra en fyrhjulsinställning, då borde ratten bli rak. I övrigt är det en kanon bil! Se till att byta oljor & kolla igenom bilen ordentligt när du får den. Kolla däcken så dem inte är snedslitna. Lycka till!
12700 mil och den har varit servad reglbundet. Tack för tipsen gotlandsbästa blir nog att köra den direkt till någon däckverkstad och byta alla fyra hjul då dom som sitter på är under 1,6mm, dock så var det inte så dyra däck dimensioner, men behöver man göra en hjulinställning också? För montering och balansering ingick där jag tänkt köpa däcken. Har bara kör denna generations xc70 en gång i 10 minuter en 06a 2,5t aut, och det var en positiv upplevelse väldigt härlig komfort, men en D5a i bilen borde passa den bra. :)
Erfarenheter XC90?

Har en gammal XC90 automat fullt utrustad -07. Tyv[…]

Kostnad för halvljus?

Just för verkstäder som tar hutlösa[…]

Jag rekommenderar oljabyte var ~10.000mil bå[…]

Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]