Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har bytt övre och undre motorfästen/momentstag samt nedre högra. Alla tre var trasiga, så skillnaden blev enorm som ni säkert kan förstå.
Dock kvarstår ett fenomen: "rassel/knack" när jag stänger av motorn. Jag röck i grenrör och flexskarv, hissade upp bilen och röck i resten av avgassystemet, men allt verkar fast och fint.
Det enda konstiga jag hittade var avsaknaden av upphängning? Första fästet är vid ljuddämparen, ska det verkligen inte finnas något fäste mellan dämparen och grenrör?

Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 taxi, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av taxi
Är det ingen som tittat under sin bil?
Det jag är orolig för är egentligen knackningarna som kommer precis efter jag stängt av motorn? Kan det vara att motorn är sliten? Den har gått 32 600 mil..
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
taxi skrev:Är det ingen som tittat under sin bil?
Det jag är orolig för är egentligen knackningarna som kommer precis efter jag stängt av motorn? Kan det vara att motorn är sliten? Den har gått 32 600 mil..
knackningar säger du om du håller ner kopplingen på friläge just när du stänger av öppna dörren o lyssna alt att nån annan lyssnar.
är ju som ni vet ingen expert på de här kärrorna men jag misstänker att det kan
vara lådan som låter just när du vrider av. låter så på min s70.

gubbstrutt
Användarvisningsbild
av taxi
Det var bättre :D
Men då oroar jag mig inte mer för avgasfästen.
Enkelt att prova att trycka ner kopplingen när jag stänger av för att utesluta lådan, så det kan jag ju göra ändå.
För att beskriva ljudet bättre: samma ljud som när man får käringstopp, precis som om motorn försöker på alldeles för lågt varv?
Värmeplåtarna sitter stadigt utan rassel, och jag föreställer mig att dom skulle skallra mer, och på lite högre frekvens?
Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]