- mån 28 apr 2014, 13:18
Jag har en V70N (-08) där låset och larmet börjat strula ordentligt. Det startade med att larmet började lösa ut utan anledning kort efter att jag låst med fjärrkontrollen. Efter att det hänt ett flertal gånger slutade jag låsa med fjärren och låste istället med nyckeln i dörren. Efter någon vecka började höger bakdörr låsa sig automatiskt när jag stängde bagageluckan och det hände även vid något tillfälle att förardörren plötsligt låste sig under färd. Efter ytterligare någon vecka gick bagageluckan i baklås och jag fick riva bort panelen inifrån för att kunna öppna den. Därefter funkade bagageluckan som den skulle igen i någon vecka tills för några dagar sedan då den återigen gick i baklås. Den här gången låste den dock upp sig själv igen efter ett dygn utan att jag behövde göra något själv. Nu har dock låsen på båda bakdörrarna och bagageluckan slutat låsa sig när jag låser med nyckel i förardörren. Oavsett om jag testar att låsa med fjärren eller med nyckeln så är det alltså bara framdörrarna som låser sig.
Är det någon som vet vad som kan vara fel och var jag ska leta? Jag har sökt bland gamla trådar men hittar inte något bra svar på mitt problem.
Tacksam för hjälp!
/Martin
Är det någon som vet vad som kan vara fel och var jag ska leta? Jag har sökt bland gamla trådar men hittar inte något bra svar på mitt problem.
Tacksam för hjälp!
/Martin
- By Gameburg