Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vector26
Hej

Rengjorde ganska nyligen vevhusventilationen och bytte oljefälla och slangar. Rengjorde även spjället när jag ändå höll på men efter allt detta har bilen börjat rycka lite smått ibland på tomgången. Varvtalet ligger pall på kring 750 men det låter som om motorn går upp och ner aningen och det känns i hela bilen. Det stabiliserar sig efter ett tag men börjar sedan igen. Går i övrigt bra. Är det spjället som håller på att fara? ??:-/
av putte84
Jag tycker att det låter som spjället, har du kollat om du har felkoder, fick samma på min v70 2.4t -01 små tomgångsvandringar och mitt spjäll var original så jag köpte ett nytt, men det behöver inte vara det men det är ju ett vanligt fenomen på dom modellerna.
av vector26
Jo jag kollade felkoder direkt efter att jag rengjort vevhusventen och hade inga felkoder. Får väl köra ett tag och se om det dyker upp någon motorlampa eller dylikt.

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]