Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DalO
Hejsan, jag hoppas nån kan hjälpa mig med detta. För några dar sen så började bilen låta lite konstigt vid gaspådrag! Låter inget på ettan men på 2:an o uppåt låter det ett dovt tickande ljud vid acc. Har nån någon aning om vad jag pratar om?
av NCR
Hmm, det "rasslar" nere vid min växelspak på 2:an, 3:an och lite på 4:an, inget på 5:an. Speciellt om man har nåt på draget så låter det. Typ som om växelspaken ligger och rasslar på kuggarna. "Inget att bekymra sig över" enl min meck, bara ytterligare en av de sakerna man får vänja sig vid när man äger en sån här "prestigebil" antar jag.
Användarvisningsbild
av greeeken
NCR skrev:Hmm, det "rasslar" nere vid min växelspak på 2:an, 3:an och lite på 4:an, inget på 5:an. Speciellt om man har nåt på draget så låter det. Typ som om växelspaken ligger och rasslar på kuggarna. "Inget att bekymra sig över" enl min meck, bara ytterligare en av de sakerna man får vänja sig vid när man äger en sån här "prestigebil" antar jag.
Kan ju vara br att ha det på pappet där det står inget att oroa sig över
av Pebben
Exakt, gör som Geeeken säger och få det dokumenterat ifall något skulle hända i framtiden.

Hemma i byns gds-hall får man numera skriv[…]

Startar ej

Hur gammalt är batteriet?? Är det sedan […]

Bilen har obd uttag men med med ett konstigt obd u[…]

Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]