Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har köpt en sådan slangvärmare som jag ska koppla in då jag vill inte köra med kontaktvärmare.
Men vet ni något bra ställe att koppla in denna nu när jag liks har redan demonterat stor delar av motorn?

http://www.skruvat.se/Motorvarmare-P47113.aspx
jojjeblom skrev:Har ingen info om detta men i bruxen borde det väl finnas info om monteringsstället.
Inte för just Volvo. Det är de som är problemet. Faktiskt så stor det nästan inget alls. Bara lite info om produkten och hur duktiga dom är. :=)
Volvo742 skrev:
jojjeblom skrev:Har ingen info om detta men i bruxen borde det väl finnas info om monteringsstället.
Inte för just Volvo. Det är de som är problemet. Faktiskt så stor det nästan inget alls. Bara lite info om produkten och hur duktiga dom är. :=)
Orsaken till att det inte finns någon monteringsanvisning med RE480-värmaren är för att det finns en bilspecifik monteringssats också. M46 borde vara rätt för din bil om jag inte minns fel. Du behöver den för att få självcirkulationen att funka ordentligt och där i kartongen finns ett papper med samma information som jojjeblom redan länkade.

Du ska också se till att montera den rätt, för om vattnet inte börjar cirkulera blir det för varmt och då brinner elementet av. Garantin gäller givetvis inte om man monterat den fel. Det är första motfrågan jag ställer när någon kommer till disken med en död slangvärmare - hur var den monterad?

Den här sortens tips och råd får du gratis när du handlar över disk istället för på nätet, då blir det rätt med en gång. ;)

Biltemas 044 pumpen fungerar kanon på min 74[…]

Ja precis! Och visst är det väl kapslat[…]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]