Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bompis
någon som vet hur man tar bort en grill på en v70n 04:a
Användarvisningsbild
av Perc
Tips: skriv vettigare rubriker när du skapar trådar. ;)

Den sitter med clips i upp- och nederkant. Jag hade loss min en gång. Satte ihop några förlängare ur verktygslådan så jag fick en lagom lång "pinne". Sedan tog jag buntband och trädde genom grillens ribbor och runt ovan nämnda pinne, på 2-3 ställen längs grillen. På så vis kunde jag dra i båda hörnen av grillen samtidigt medan jag petade på clipsen med en skruvmejsel.
av llesrof
Kör ned bilen till någon mörk bakgata i Helsingborg och lämna bilen där över natten. Då åker grillen väck på nolltid :D
Användarvisningsbild
av Vojje
Perc skrev:Satte ihop några förlängare ur verktygslådan så jag fick en lagom lång "pinne".
varför inte istället ta ett kvastskaft :wink:
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
llesrof skrev:Kör ned bilen till någon mörk bakgata i Helsingborg och lämna bilen där över natten. Då åker grillen väck på nolltid :D

Dåliga erfarenheter? Hehe,
av llesrof
Gotlandsbästa skrev:
llesrof skrev:Kör ned bilen till någon mörk bakgata i Helsingborg och lämna bilen där över natten. Då åker grillen väck på nolltid :D

Inte jag, men många andra. Jag hade XC-grill på min förra S70 och den satt i många år. Den satt kvar när jag sålde bilen. Fast jag bor inte i Helsingborg :D

På den satt grillen med några enkla plastsnäppen.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
llesrof skrev:
Gotlandsbästa skrev:

Inte jag, men många andra. Jag hade XC-grill på min förra S70 och den satt i många år. Den satt kvar när jag sålde bilen. Fast jag bor inte i Helsingborg :D

På den satt grillen med några enkla plastsnäppen.
När jag besöker H-borg så parkerar jag i garage. Ska nog fortsätta med den. Är ju Djurgårdare oxå. :-O)
Användarvisningsbild
av greeeken
Micce1980 skrev:Borde ju fungera på samma sätt som V50?

Nej det är inte samma
Användarvisningsbild
av loci
greeeken skrev:
Micce1980 skrev:Borde ju fungera på samma sätt som V50?

Nej det är inte samma
Men detta Youtube-klippet är namngivet fel.
För kollar man precis i början så flashar det förbi "2001-2007 S60 and V70 models",
jag utgick i alla fall ifrån det klippet när lärde mig att byta grill på min S60. :oops:

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]