Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Infide
Jag har bekymmer. Stora bekymmer. Har massor av trim till min bil. River sönder orginalsystemet och skall montera då första problemet kommer fram. Grenröret är från en 240 och tar emot motorfästet. Sågar sönder det och lämnar bort till svetsning, blev spegelvänt. Monterar igen, nu tar skit-röret emot gummimuffen. Sågar sönder den så det passar. Tredje problemet. Nu tar oljefiltret emot motorfästet och är inte så sugen på att såga av för mycket.

Frågan är. Skall jag köpa en oljefilterförflttare samt en oljefilterhållare och sätta mitt oljekyl på vägen? Kostar ungefär 700 kr på Kg-trim (skall försöka få från nån annan stans billigare) eller vafan gör jag? Fick röret snuskbilligt så jag vill inte sälja tillbaka då mitt gamla rör redan är skrotat.. Förslag?
av Addekarlsson
Vilken usel topic....
Topic ska vara tydligt relaterad till trådens innehåll, så ändra till en vettigare topic, eller få tråden låst.

Jag hade köpt ett grenrör som passar bilen i fråga.

Mvh/ Adde
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det