Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av EA94
Tänkte att jag skulle lacka alla mina lister på bilen och vet inte riktigt hur man tar loss dom små listerna runt fönsterna. Är dom limmade eller bara fastklämda? Och hur tar man loss dom för att inte skada dom? Gärna tips från någon som har gjort de innan :D

Mvh
Vilka lister är det du menar? De runt fram och bakruta ska bara vara att bryta loss men clipsen brukar vara spröda och gå sönder. Det kan går att dra de åt sidorna om du får bort de små hörnen så brukar clipsen klara sig.
De under sidorutorna på dörrarna är bara att bryta rakt upp och de tunna runt rutorna i dörrarna får man sätta en platt mejsel mot kanten och försiktigt knacka loss de då de bar är klämda runt en plåtkant.

Listerna runt den trekantiga rutan bryter du rakt utåt och den under rutan bryter du uppåt har jag för mig
De smala runt fönstren sitter endast klämda och knackas lättast bort med en hammare och en bred spackelspade. Knacka försiktigt på listen i riktning in mot rutan så ska du se att den lossnar. De breda längs ner vid rutan dras rakt upp men kan ibland sitta riktigt hårt, bänd då försiktigt men någon plastdetalj under och vid sidorna av listen för att slippa att skada den och lacken.
Batterifråga?

Mitt batteripack från bilen, dvs det som jag[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]

Lätt åtkomligt, lossa luftslang och elk[…]

Handskfacksdelar S40

Hejsan. Jag är på jakt efter dom sm&ari[…]