NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Hejsan!

Har snöat in mig helt och hållet på V50 nu, tror deg blir lagom storlek på bil åt mig :)
Eftersom jag är så kräsen vill jag helst ha en R-design och helst diesel, D2 eller D3. Har hittat en som finns i Hammarö. Dock är denna importerad av bilfirman den står på och ska enligt dom vara fullservad på Volvo i Italien. Den har gått väldigt långt för att vara en 2011 tycker jag... Dock så ska partikelfiltret vara bytt!

Vad är det som skiljer en importmodell från en svensksåld? Vet att det var utrustning såsom stolsvärme, dieselvärmare och annat värmepaket förut iallafall.

Vad tror ni? Är denna bil värd att köpa eller ska man undvika den?

http://www.blocket.se/vi/52211433.htm

Mvh
Jim
av dieselputte
Dieselvärmare?? Lär knappast sitta någon värmare i denna bil från kontinenten och utan sådan blir det nog dålig värme i kupén vintertid.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
dieselputte skrev:Dieselvärmare?? Lär knappast sitta någon värmare i denna bil från kontinenten och utan sådan blir det nog dålig värme i kupén vintertid.
Som jag misstänkte då, synd för den är så förbannat snygg! :lol:
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det är en vettig kille som har den firman, det är i vilket fall min erfarenhet, du kan ju ringa och kolla med honom om det finns och vad det kostar att få monterat osv?
Användarvisningsbild
av hollan
En ägare!! ja i svergie
att dom fortfarande skriver så i annonser och inte en stavelse att den är en import spann
full service bok mm säkert stämpland men hur ser det ut i verkligheten
saknar rumpvärme med lite kallt utan med skinn
Användarvisningsbild
av P210
Mycket pengar för en importerad bil, jag gav mindre för min V50 MY10 D5 Summum i somras med 10k på mätaren.
Volvo är inga ovanliga bilar, häng på Blocket ett par månader så dyker snart en svensksåld bil med rätt spec upp!
Ska man köpa importerat ska det skilja markant mot en svensksåld just pga avsaknad av värmare etc.

Enligt http://www.teknikensvarld.se/bilpriser/ är den knappast värd så mycket....
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Tack för alla svar, känns som att det är bättre att ha lite is magen och vänta tills det dyker upp en på volvohandlaren här i stan :)
av fantomax
Du kan få mer V50 för pengarna. Men det är ibland lätt att man bortser från detta när man ser en väldigt snygg bil. För samma pris som denna fick jag:
V50 Drive S/S 2011 8400mil
Summum
Metalliclack
Premium Sound
Volvo on Call
Laminerade rutor
Nordic oak i hela bilen
Helgjutna mattor
Nya sommardäck
Nästan nya vinterdäck på alufälg

Sedan alla andra standardsaker som förmodligen ej är på denna, värmare,stolvärmare m.m.

Men den var väldigt snygg!
av fantomax
fantomax skrev:Du kan få mer V50 för pengarna. Men det är ibland lätt att man bortser från detta när man ser en väldigt snygg bil. För samma pris som denna fick jag:
V50 Drive S/S 2011 8400mil - Svensksåld
Summum
Metalliclack
Premium Sound
Volvo on Call
Laminerade rutor
Nordic oak i hela bilen
Helgjutna mattor
Nya sommardäck
Nästan nya vinterdäck på alufälg

Sedan alla andra standardsaker som förmodligen ej är på denna, värmare,stolvärmare m.m.

Men den var väldigt snygg!
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]