Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Hej

Jag tänkte köpa mig en bagagerumsmatta till min V70 i veckan och undrar om jag ska välja en på Biltema för 349 eller en på Mekonomen för 595kr. Vilken fungerar bäst av de, någon som provat dessa ?

/M
av jpennerb
Kör med biltemas och tycker den är prisvärd, men som allting annat så får man vad man betar för! Mekonomens vet jag inte hur den är.
Användarvisningsbild
av Micce1980
av Droopy
Nu vet ja inet hur bilemas el Mekonomens mattor är men Volvos orginal matta i hårdplast är helt värdelös, den är så hal att allt far omkring där bak. Själv så ska jag slänga in en textil matta där bak, då ligger sakerna still och det ser betydligt trevligare ut än en plastmatta.

Fins att köpa på metervara hos många mattaffärer.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Om det gäller V70II så ser det ut som att biltemas är mest lik orginal då denna följer aluskenorna i golvet vilket inte Mekonomens gör.
Har själv orginal och den är inte hal som den var till V70N.
av mortimer
Det gäller bilen i signaturen. Vill helst ha en matta som täcker hela golvet o inte Volvos original som bara täcker delar. Använder aldrig fästena som sitter i golvet ändå.
av Dpblad
Låter som att Biltemas är lik original dvs ganska hal och täcker inte ända ut över skenorna i kanterna.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Förlåt såg inte signaturen i tapatalk .
ang hur bred mattan är så vill jag personligen att den inte ska täcka skenorna.
som jag skrev så är inte orginalmattan hal till V70 II
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]