Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RMH
Hamnade i diket med min 740 igår kväll när en flock vildsvin tyckte sig ha företräde över den is-hala vägen jag färdades på... Det blev ingen direkt smäll, bilen klarade sig synligt från skador, men jag hamnade i en väldigt brant vinkel med framhjulen fullt vridna åt vänster och nedtryckta i marken i diket.
Känner att hela bilen vibrerar och känns i "obalans" nu efteråt i hastigheter runt 50-70 typ...
Bör jag lämna in på en verkstad för, framvagnsinställning? Dyrt? Går det att fixa sånt hyfsat enkelt själv annars?
av Matchmiss
Läste på en garaget tråd igår och han hade också kört ner i diket.

Han fick detta svar när han fråga om vibrationer:

"Kan det inte vara så att du har kört i diket i vinter? behövs ingen stor "smäll" för att böja växellådsbalken lite. Då får du vibrationer. Hände mig med min förra bil."

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... y=true&p=5
Användarvisningsbild
av RMH
Intressant där om växellådsbalken! Med tanke på bilens lutning kan den nog mycket väl ha tagit i marken. Upptäckte även att nåt avgasrörs-fäste lossnat och låg löst och skakade.
Styrsnäcka Amazon

Vad är det för fel på den??? S&aum[…]

Besiktningsperiod

Jag besiktade bilen för första gån[…]

Batterifråga?

Du anar inte hur komplex matris det blev när […]

Återkoppling i ärendet. Meken har vari[…]