Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hemgårn
Nån som vet vad det skulle kosta att byta hela den stora biten av instrumentbrädan? Den som löper från framrutans nedre kant och ner runt alla detaljer.

Magnus
av DarKMaN
Hemgårn skrev:Nån som vet vad det skulle kosta att byta hela den stora biten av instrumentbrädan? Den som löper från framrutans nedre kant och ner runt alla detaljer.

Magnus
Hej

jag vet inte riktigt vad det kan kosta men jag kan säga som så här
Efter ett inbrott i bilen för 5år sen, dåvarande S80 så repades min instrumentbrända och då ville VOLVO erbjuda sig att jag skulle slippa självrisken då, och den är på 4000kr så sannolikt så kostar dashboard samt motering mer än 4000kr, annars så rig till VOLVO:s plåtverksta och hör
Användarvisningsbild
av Loner
Själva brädan är nog inte lika dyr som jobbet.. du måste riva ganska mycket för att kunna byta "brädan". Men det går, hör med några skrotar (karstorp, Jb t.ex)

För att göra det på "stora" verkstaden = dyrt!

/L
av Hemgårn
Tackar för tips. Orsaken till varför jag undrade är: Nyfikenhet. Har ett par småmärken i dashen och började fundera.. ;)

Magnus
Användarvisningsbild
av G-kraft
Hemgårn skrev:Tackar för tips. Orsaken till varför jag undrade är: Nyfikenhet. Har ett par småmärken i dashen och började fundera.. ;)

Magnus
Men det finns firmor och vissa vård företag som kan ta bort eventuella små märken på brädan,,fall det inte är skuret...hur ser skadorna ut ? har du bilder....vet ej fall chipsaway kan få bort sådana skador...klicka på länken nedan sedan väljer du interiör skador...

http://www.chipsaway.se/konsument/kons_frameset1.html

hör med de...

tippar också på att det skulle kosta skjortan hos Volvo..
av Hemgårn
Det är smågrejer. Ett par tryckmärken i dash + ett cigarrettmärke i passagerarsätet (inte jag som orsakat utan det var pundaren som hade min bil som lånebil ett par tre veckor innan jag köpte den). ChipsAway verkar vara ett bra ställe! Tusen tack för det!

Magnus
Användarvisningsbild
av G-kraft
Hemgårn skrev:Det är smågrejer. Ett par tryckmärken i dash + ett cigarrettmärke i passagerarsätet (inte jag som orsakat utan det var pundaren som hade min bil som lånebil ett par tre veckor innan jag köpte den). ChipsAway verkar vara ett bra ställe! Tusen tack för det!

Magnus
det var så lite så...lycka till nu...

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]