Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en 945a. På gatan bredvid vår bil låg den här, se bild. Känns troligt att den är från vår bil. Vad är det i sådana fall... om den är från bilen?

Kunde ha letat runt på bilen själv, men jag vet att det finns så många kunniga här ;) Förlåt, jag är lat!

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 CirruZZ, redigerad totalt 0 gånger.
Det är en del av upphängningen till avgasröret. Det sitter på främre röret (framför katen). Den rostiga delen du håller i är svetsad på avgasröret och andra änden är skruvad mot ett fäste på sprängkåpan. Detta är ingen "livsviktig" sak, men spara den tills du ska byta röret den sitter på. Det kanske inte dröjer så länge... :roll:

Mvh
Lennart
Lysande, tackar för snabbt svar! :D Ska kolla närmare på det, vet att avgasröret inte är nytt men det är ialla fall inget oljud från det.
Det där fästet var från början en servicelösning på tidiga 740. Man hade problem med att avgassystemet vibrerade så mycket att det slog i karossen eller något, med oljud och klagomål från ägarna som följd. Då monterade verkstäderna dit ett sådant fäste i efterhand. Sedan började man sätta dem på de flesta 740 (och, när den kom, 940) redan vid tillverkningen. Så det är inte främst till för att hänga uppe avgassystemet, och många kör utan dem.
Ok då är jag med tackar för info. :D Så med andra ord skulle jag nästan kunna bortse från den under förutsättning att avgasröret är ok och att jag inte har några skallrande oljud från det?!
Xenonljus xc60

@Manpower74 , Vad är det ens för lampa […]

Styrsnäcka Amazon

Vad är det för fel på den??? S&aum[…]

Besiktningsperiod

Jag besiktade bilen för första gån[…]

Batterifråga?

Du anar inte hur komplex matris det blev när […]