Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hittich
Hej
Undrar om någon vet om det går att åka in med ett begagnat hus till bilia och få det att funka.

Har ett vit som slutar på 45 det begagnade är ett gult 44 har suttit på likadan motor som jag har.
MVH /Micke
av SubMarine
Beror på vilken mjukvara det är i spjällen i fråga samt beroende på hur långt du har till verkstaden och om det är många backar etc. I limp-home står spjället på 20% konstant och motorgången regleras genom bränsletillförseln. Går att köra men går inte fort :)
av Hittich
Märkte det när jag monterade det :D kör på det gamla nu så bilen dör titt som tätt. Programvaran i mitt nya hus är till en 170hk motor samma som jag har så behöver ny till bilens data antar jag. Men när dom sa att det troligtvis inte skulle funka och att jag skulle få betala för jobbet så tänkte jag att man kan fråga lite här på forat.

Hade tänkt att bytta spjällhuset på bilias parkering :D dom vill ha 1363kr för det 4 bult en slang klema och kontakten det tar 15min
/Micke

Det där med fotsensor är helt värde[…]

flexifuel som nästan dör

nej spolarna ej bytta. har redan stiften s&ari[…]

Köpråd S60

Din S60 är ju knappt inkörd. Varför[…]

Laddpunkten för pluspol är en järnt[…]