Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan alla kunniga.

Tre små frågor

1 fönsterhissen på passagerarsidan fram går bara ner ca 5 cm,?? och den svarar inte direkt när man trycker på "nerknappen" vad kan detta bero på och hur fixar man det? jag har inte pillat eller bytt något.

fråga nummer 2
Ibland så " stänger vår bagagelucka inte, den klickar liksom inte i bygeln, mycket irriterande när man står på icas parkering med barnvagn och hela köret och får binda ner luckan. har plockat ner panelen från insidan men finner inget som är fel med blotta ögat.

Fråga nummer tre
Ibland när bilen är kall så dör den lätt på tomgång den första tiden tills motorn är varm, det räcker med att man kopplar ner för att växla exempelvis för att bilen ska dö. Mycket irriterande.

Någon som har några tips så tas de mycket tacksamt emot. :D
Vanliga fel på 01-or

1 . Vilken knapp. Den på förar sidan eller på p-sidan?
2 . låset behöver bytas. Detta fenomen hander oxå när bilbatteriet är dåligt.
3 . Det är nog gasspjället som börjar ge sig. Testa att rengöra det först. om det inte är gjort så är det garanterat väldigt mkt skit på den.
1Det är den på passagerarsidan som inte vill vad jag vill,
2 batterispänning låg varnas det för när tändningen varit i gång ett tag utan att motorn startas. ca 3-5 minuter sen varnar den.
3 plockade idag bort den tjocka ingående slangen till spjället och gjorde rent, en del skit men inte igentjockt. dock slogs jag av att trots att bilen var död så var spjället lite öppet, ska det vara det? En jobbarkompis läste med en läsare mina felkoder och den påstod att det var för låg temperatur i kylarsystemet. kan det ha någon koppling till taermostaten? pratade med Bilia på telefon och deras kille sa att det absolut kan vara ett samband mellan temperaturen och de problem vi har. Bilen blir aldrig riktigt varm i kupén när man kör.

Lastat lite ved i den, några dagars för[…]

Du kan ju skicka in en förfrågan till m[…]

Tempmätare går i topp

Vid närmare eftertanke, Tempgivarsignalen g&[…]

Har fått till mig att hårdvaran ä[…]