Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hej, tänkte lägga upp min bil här som jag köpte i somras i slutet av juli 2013. (Hade rullat 14.200 mil då) Var hela tiden inne på att köpa en S80 från 2007, tycker dom är riktigt snygga, men det blev denna istället. Detta är sista årsmodellen med 5-cylindrig T5 i V70, verkar som att det inte finns så många V70 -07 med T5 motor, är extra nöjd med att det är blinkers i sidospeglarna det är pricken över i:et tycker jag. ;) Är riktigt nöjd med bilen, går som en klocka änsålänge automaten växlar riktigt fint i kombination med denna motorn. :-)-) Tar gärna emot tips och synpunkter vad som skulle kunna göras med bilen i framtiden. :)

V70 T5 Summum Electric Silver (260HK) 2007
Automat
Sportratt
High Performance med Subwoofer
Laminerade & tonade rutor
Vinge
19" R-fälgar
HR- Sänkt

Bild

Bild

Bild

Bild
Riktigt fin i lacken, nice med en electric silver också :)
Om du prompt vill göra något mer med den hade jag nog övervägt silverrails och mörka fälgar. Tycker det ser på något sätt lite off ut med vanlig silver och electric blandat. Kanske samma fälg plastidippad svart bara?

Annars har du nog tillräckligt med jobb att bara hålla den så fin som den är :) Såg ju bra ut i klädseln också!
Kanske ett par stänkskydd? Tycker de är riktigt stilrena till V70 (om det e likadana till my07) och man får mindre stänk längst med sidorna och det skyddar nog lite för grussprut precis bakom hjulen.
Enkelt att sätts fast och rätt så billigt.
fin bil jo sista modellen fick ju blinkers i speglarna klart snyggare än ha de i listen.
Börjar du trimma så vill man bara ha mera sen mera bättre antingen ladda max eller inget.
Snyggt med ljusa fälgar, lyssna inte på crumpets stackarn är ju 08 :wink:
Tackar för alla positiva kommentarer! :D

Crumpets: Jag var lite skeptisk till silverfärgen, men nu gillar jag den mer och mer electric silver verkar vara lite ovanlig men jag tycker det är en av dom snyggaste silverfärgerna som finns, skiftar färg gör den också beroende på ljuset. :-)-)
En sak som är svårt att hålla i fint skick är de främre strålkastarna, dom blir väldigt lätt matta och har börjat bli det lite.

Hjulen börjar bli lite dåliga och däcken börjar bli halvslitna, lite lacksläpp på fälgarna också, bakdäcken sliter på innersidan, dom är nästan blankslitna där men det är 4mm i mitten, kanske en hjulinställning löser problemet?

Joel80: Tycker inte det är så snyggt med stänkskydd till bilen, då tvättar jag hellre den en extra gång, men det kanske behövs, bakhjulen drar ju upp en hel del då dom verkar luta lite utåt. :)

Jag är nöjd med bilen och tycker att farten räcker gott och väl. :) Men på köpet följde det med något BSR PPC men det låg löst i en liten låda, är det bara att plugga in på något sätt? :)
230fk går snålt

Nej ingen egr. Ja jag har kollat och det är […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]