Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mina sittdynor såväl på förarplatsen (4500 mil) som i viss mån på passagerarplatsen har blivit "veckade". Är det normalt? Trodde skinnet höll bättre kvalitet i Ocean Race-utförande men det verkar vara tvärtom. Någon annan som har haft samma problem?
per
Volvos vanliga standard skinnklädsel verkar vara lite av tveksam kvalité känner själv igen problemet särkilt på halvskinn klädseln som är riktigt ömtålig, använde volvos lädervårdkit ungefär 3 gånger per år i xc60in även som det kanske inte är det bästa medlet precis, blir halkigt och lite blankt, men det funkar ändå bättre än att inte göra något alls. Man märker direkt skillnaden på läderkvalitén som är mycket bättre och tjockare i Executive och inscriptionbilarna. Men det skinnet kostar ju skjortan. Sen vet jag inget annat bilmärke som tar 6500kr extra för läderklädsel (XC70) och 10 tkr för de andra modellerna, det är väl tom billigare än Skoda! :)
Skinnet eller "plasten" i min Xc70 -06 på 8000 mil hade spruckit på vänsterstolen och jag väger 65Kilo alltså ingen tung kille. Lämnade den till sadelmakaren och han böt 5 bitar på stolen riktigt dåligt tyckte t.o.m han att det var. Men det blev riktigt bra när han fixade stolen. :lol:
Ja skinnet är av dålig kvalitet.På v70 2005 var det mycket bättre :) :)
Min bil som jag har nu V70 2.4d summum MY10 är skinnet väldig veck och är väldigt känsligt.
Min bror har en XC70 summum MY12 och den har ännu sämre skinn än min bil ??:-/
Så det verkar som det bara blir sämre ju nyare bil man har :evil:
Körde idag en MY12 XC60 D5 AWD Ocean Race med ljust skinn som har rullat 1600mil(ganska få mil för att vara en tjänstebil :roll: ) och där hade passagerarstolens dyna lite veck på sig.
Ja, dynamic verkar hålla bättre än standard.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]