Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sampan
jag får ett larmmedd. vid upplåsning , I displayen star det att larmet har utlöst trots att det inte har gjort
är det nån som kan bidra med förslag till felsökning?

MVH
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Justerat rubriken
av llesrof
Hej. Om du skriver en rubrik som visar vad ditt ärende handlar om så ökar chansen att du får hjälp. Då behöver man nämligen inte gå in i ärendet för att läsa sig till det. Då ser man det direkt på rubriken och kan direkt ta ställning till om det är ett ämne man kan hjälpa till med. Jag hoppades att det skulle handla om AWD-systemet.

För att återgåtill ämnet... har du läst ut eller låtit läsa ut felkoder? Är det någon skillnad om du stänger av rörelsesensorerna inne i bilen? De lär nämligen kunna spöka ibland.
av svda
Du skriver inte årsmodell men om sirenen inte är bytt/fixad så är det nog dags. Sök på siren. Det är ungefär en tråd i veckan i samma ämne. Symptomen kan variera. Du kan antagligen fixa din siren till kostnaden av några popnitar, en M6 skruv och lite lim om du är lite händig.
Men, börja med att stänga av rörelsesensorn i kupén. Löser larmet ut ändå så är det högst sannolikt sirenen.

Testa att dra ut kabeln från bilen och koppl[…]

Hej, Spärrmekanismen på mitt väns[…]

Jag förstår, fullt rimligt fråga […]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]