Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magnusson
Hej,

När jag skulle backa med min 460 tryckte jag lite för hårt på gasen. Det small till och massa vit rök strömmade ur från motorhuven. när jag öppnade och kollade hängde en lös slang från topplocket och det droppade olja ner på avgas systemet frånb ett annat ställe. vad kan det ha varit som gick sönder?

Tackasm för alla svar då jag knappt kan nånting om bilar.

Magnusson
Användarvisningsbild
av vetten
Verkar som det kan vara slangen till oljeavskiljaren som lossnat :( antagligen är det stopp i den vilket medför att det blir övertryck i vevhuset som då förklarar varför den hoppade loss :shock: det är lite svårt att säga om det är den av din beskrivning, vore bra om du kunde precisera mera exakt var på toppen som slangen lossat

vetten
av Magnusson
vetten skrev:Verkar som det kan vara slangen till oljeavskiljaren som lossnat :( antagligen är det stopp i den vilket medför att det blir övertryck i vevhuset som då förklarar varför den hoppade loss :shock: det är lite svårt att säga om det är den av din beskrivning, vore bra om du kunde precisera mera exakt var på toppen som slangen lossat

vetten
kanske dålig bild men men

http://rapidshare.de/files/31695726/slangen.jpg.html
Användarvisningsbild
av vetten
Bild :?: :?: :?:

vetten
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?