Jag kör med detta (har gjort det så länge produkterna funnits):
Brukar hålla till i gör det själv hall med tillgång till högtrycktvätt.
Först en sväng med högtryckstvätten.
Sen OKQ8 superavfettning (på vinterhalvåret, för att få bort asfaltbeläggningen som blir svår att få bort utan sådana starkare medel).
Sen högtrycktvätt igen.
En sväng superavfettning igen.
Fälgarna kan få en extra omgång allt igen och gno med tvättsvampen extra där.
En hink med medelvarmt vatten med Turtle Extreme Nano-Tech schampo i (några kapsyler) och med ny tvättsvamp och gno över hela bilen.
Högtryckstvätt igen.
Ev lite superavfettning på ställen där jag ser asfalt sitter kvar, och gno över med svampen igen så vax kommer på igen.
Ev lite högtryckstvätt igen så allt rent.
Dörrkanter och trösklar innanför dörrarna och ibland bakluckan med Turtle Gelcoat Sealer (som egentligen är för båtar).
Då jag är båtägare sen många år har man ju ögonen öppna för effektiva rengöringsmedel och cleaners, sealers osv.
TC-Nano är ju suveränt på båtar men inget jag skulle kosta på bilen.
På fälgar tycker jag Turtle Gelcoat Sealer funkar bra också (och där funkar TC-Nano även bra men är för dyrt att ha på fälgar tycker jag).
Just nu står min V70 D3 MY14 på gårdsplanen skinande ren efter rengöring enligt ovan (tvätta i fredags och har inte kört en meter sen dess) så nu är den redo för ca 2 veckors körning i slask innan nästa rengöring.
/Bo

V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.