Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Det bör du kunna ha.. det kom med sensus 3.0 som började skeppas i typ maj 2012. Men även äldre modeller kan uppgradera till 3.0. Om det kostar eller inte låter jag vara osagt.. vissa har fått det gratis efter att ha klagat på att menyerna blivit sega t.ex..
Användarvisningsbild
av bem
Om man kollar i instruktionsböckerna till V60 MY12, 13 och 14 så står det bara om "färdstatistik" (som Volvo kallar de där staplarna) i instruktionsboken till MY14.
/Bo

http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... -my14.aspx

Instruktionsboken V60 MY14:

Färddator – färdstatistik (layout kan variera beroende av bilmodell eller uppdaterad mjukvara)
Information lagras om gjorda färder innehållande genomsnittlig bränsleförbrukning och medelhastighet, vilket kan ses på mittkonsolens bildskärm som ett stapeldiagram.

Funktion
Varje stapel symboliserar 1 km eller 10 km körd sträcka, beroende av vald skala – stapeln längst till höger visar värdet för aktuell pågående kilometer eller 10 km.
Med TUNE-ratten kan skalan för staplarna skiftas mellan 1 km och 10 km – markören längst till höger skiftar läge mellan uppe och nere relaterat vald skala.

Handhavande
I menysystemet MY CAR kan olika inställningar göras. För beskrivning av menysystemet, se MY CAR (s. 101)
• Påbörja ny resa – med ENTER raderas all tidigare statistik, backa ut ur menyn med EXIT.
• Nollställ vid varje körcykel – kryssa i rutan med ENTER och backa ut ur menyn med EXIT.
Med alternativet "Nollställ vid varje körcykel" ikryssat raderas all statistik automatiskt efter avslutad körning och 4 timmars stillestånd. Vid påföljande motorstart börjar Färdstatistiken om från noll.
Ska en ny körcykel påbörjas innan 4 timmar förflutit måste aktuell period först raderas manuellt med alternativet "Påbörja ny resa".
Se även information om Eco guide (s. 63) .
Relaterad information
• Färddator – kompletterande information (s. 109)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag fick med en separat "instruktionsbok" (läs häfte) till sensus till min MY13.
Och staplarna fanns där från början.
Bilen är tillverkad 2012-12.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag har en V60 MY12 från 2011 som inte hade funktionen.
Bad om sensusuppgradering och nu finns den så du kommer ha möjligheten.
Användarvisningsbild
av Perra83
Skärmen i mitten 5" el 7" från MY12 då kan man kanske ha Sensus 3.0? Det är ju egentligen en riktigt upphottad färddator. Visst man kan lära sig lite av den men den är inte oumbärlig. Jag kör som jag brukar ändå :wink:

Enligt EU ska Sverige återställa v&arin[…]

OM RYSSEN KOMMER

Det har ju resten av världen vetat i år[…]

B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland)[…]

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]