- mån 10 feb 2014, 19:44
Som sagt började den sturla efter jag kört med släpvagn. Men ska kolla spjällhusventilen vid tillfälle.. Bilen går som en klocka men jag märkte att då jag starta den efter ha stått i 2 dagar så rycker hela bilen på tomgång. Lät den bara stå och slutade ganska snabbt efter 10 15 sek. Sen ut och rejsa och den går som tidigare vad jag kan märka. Däremot som jag inte tänkte på tidigare var att den tog rätt mkt soppa i lördags. Tanka fullt innan vi for och 30mil senare hemma så hade den tagit halv tank. Visserligen med ganska stort släp och 2 skotrar och ganska tungt före. 1dm ny snö och slask halva resan.
Har tidigare haft problem med den där lilla svarta staget. Är det till virvelspjället? Å då den hade ramlat lös så hade den ojämn tomgång även då den var varm. Gick upp lite i varv gick ner lite.. Betedde sig lite som att man har dubbelturbo. Ajja volvo läkare och kirurger vad tror ni om ni bara läser symptomen? Har inte haft tillgång till felsökning än har tyvärr inte riktigt tid heller med jobb och magsjuka barn.
Help me please and you will get a cookie
Har tidigare haft problem med den där lilla svarta staget. Är det till virvelspjället? Å då den hade ramlat lös så hade den ojämn tomgång även då den var varm. Gick upp lite i varv gick ner lite.. Betedde sig lite som att man har dubbelturbo. Ajja volvo läkare och kirurger vad tror ni om ni bara läser symptomen? Har inte haft tillgång till felsökning än har tyvärr inte riktigt tid heller med jobb och magsjuka barn.
Help me please and you will get a cookie

- By Lelleprinter