Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tjo!

Finns en väldans massa att göra. Nästan så att man faktiskt kan undra vad fan man har gett sig in på.
Finns allt ifrån små skit saker som är trasiga eller fattas till större saker så som motor och låda
Har en väldigt lång skriven lista vad som behöver åtgärdas och de viktigaste punkterna som måste fixas innan besiktning är givetvis Bromsar och handbroms. ABS/tracks boxen behöver en översyn mm.

Iaf slänger in lite bilder från inköpet.

Bild

Bild

Ett av de första korten vid inköp. Otvättad efter 15mil motorväg i regn.

Bild
Bara här under huven så finns det massa småsaker till större saker som måste åtgärdas.

Bild

Blev en första tvätt i min ägo. Lita nya fel och tråkigheter upptäcktes men överlag så fungerar det iaf. Nu iaf...

Bild

Slängde dit skyddsfilm på lyktorna så skonar man la de lite nu i vinter antar jag.

Kommentera massor!

//Martin
Senast redigerad av 22 swec, redigerad totalt 0 gång.
av swec
Vänster framskärm är ju rätt vanligt. Dock hade jag gärna tagit all rost på framskärmarna istället xD Lätta att byta ju.

Javisst är ju 10k en viss skillnad. Sen är den största delen faktiskt till hur bilen har gått.
Vinter och 0-100 utan att bli uppvärmd etc.

Var ute 2 minuter och skruvade nyss. Hittade ett nytt litet problem. Få fördjupa mig i detta snarast.
Javisst, framskärmarna tar man gärna rost på om man slipper övriga ställen... Är som sagt bara att byta :)
Kan ju säga att min bil har INTE varit väl omhändertagen :roll: Finns mycket märkliga plåtskador på den :???: Misstänker nästan att den har legat i diket någon gång under sitt liv.

Vad är det för skoj problem du hittat då? :)
av swec
De har ju en tendens till att bara byta ägare och köras. Jag vill gärna rädda bilen. Kommer bli tungt Jag saknar ett garage jag kan ställa in bilen och bara riva ner den sådet kommer bli mycket småskit de första tiden innan man isf har möjlighet till det.

En blandad bilddump.

Bild

Oljeslangen läckte i pressningen vilket medförde att det droppade olja titt som tätt.

Bild

Man vart ju inte förvånad.

Bild

Sitter snett och är tokslut. Bilden Ljuger nog till det bättre skulle jag vilja påstå.

Bild
Bild

När man ser detta så är der ena riktiga jävla stolpskott som hade den innan. Antagligen har de smällt den eller min troliga förklaring är att de inte hade rätt verktyg för att lossa hel/halvljuset av någon anledning. Jag vet hur dumt placerad den översta skruven är och att det kunde varit en urgröpning i korgen men ändå. Tar 5minuter längre med denna "design miss".

Bild

Vill bara blästra av alla småskit.

Bild

Kanske blir ett takbyte framöver?
Finns det nya att komma över eller blir det att klä om?

Bild

Här luktade det dödhäst. en snabb dammsugning och avtorkning dödade den mesta lukten.

Bild

Såg att gallret för diskanterna var sönder. Förövrigt saknar jag de men man kanske ska skaffa ett par?

Bild

Tack för tvättsvampen. Den kan man ha nytta av ju....

Bild

Lite tråkigt med folk som klippt i kabelstammen.

Bild

Någon som vet vad denna kabel ska gå till eller om det måvara något någon har dragit själv?

Bild

Liter mer inbjudande men fortfarande går det få bättre.

Bild

Någon gillade kex,sand och grus iaf.

Bild

Tror faktiskt att någon har lyckats lägga en pizza här.. Lite surt men men.

Bild

Lite bättre.
Jag tog och dammsög ur hela bilen men tog bara kort på det som blev lite skillnad på iaf.

Kommer nog en update ikväll.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
swec skrev: http://www1.garaget.org/gallery/images/ ... 1026dc.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/ ... b3afea.jpg

När man ser detta så är der ena riktiga jävla stolpskott som hade den innan. Antagligen har de smällt den eller min troliga förklaring är att de inte hade rätt verktyg för att lossa hel/halvljuset av någon anledning. Jag vet hur dumt placerad den översta skruven är och att det kunde varit en urgröpning i korgen men ändå. Tar 5minuter längre med denna "design miss".
Bild
Ungefär lika duktigt som dom gjort i min inredning. Istället för att skruva bort konsolen vid handbroms/växelspak så har dom bara brytit bort den :lol:

Det är roligt med gamla bilar med historia :mrgreen: Men lär nog säga att av bilderna att dömma så var nog min i bättre skick iaf :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Startade den första gången sen maj, fly[…]

230fk går snålt

Hmm, nu kanske du fått nått special-ch[…]

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep pake[…]

Du har ju redan en tråd om detta varför[…]