Mekonomen säljer ju Thules takboxar, dessutom tror jag att Mekonomens egna takboxar är billigare varianter av Thules och eventuellt t.o.m. tillverkade av Thule.
"Volvos" takboxar är också Thuletakboxar fast med Volvoemblem och ett dyrare pris... Så gör de även med barnstolar. Volvos barnstol är samma stol som Britax Multi-Tech II men med Volvoemblem och lite högre pris.
Därav tror jag att Mekonomentakboxarna kan vara bra och prisvärda alternativ.
Själv köpte jag förra året en Thule Motion 800 från takbox.se och är nöjd med den. Mekonomen skall ha 6 399:- för den (eller 5 759:- med Mekonomenkort), jag köpte den för kampanjpris 4 995:-. Ser nu att de fortfarande har det kampanjpriset kvar... bara att slå till. 400:- i frakt och då levererades den med lastbil hem till dörren. Snabbt och smidigt.
http://www.takbox.se/butik/takbox-thule ... liter.html
Den är 205 cm lång, 84 cm bred och 45 cm hög. Rymmer 460 liter. Perfekt på en V70II! Har vinge och elmanövrerad baklucka och det är ingen fara att ha takboxen monterad. Den sitter kant i kant med framrutan och har då det utrymme som krävs för att inte vara i vägen för bakluckan vid öppning av denna. Köper du en större längre modell så får du tänka på hur den skall sitta och det kan vara jobbigt med tanke på bakluckan... Beror ju på vad du ska lasta i den.
Takboxen har snabb och smidig fästanordning (gripklor som låser om lasthållarna) och är öppningsbar från båda sidorna, så du slipper tänka på hur du ska parkera för att komma åt i och urlastning. Sen är den snygg också i svart högblank.