Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av charger69
fick upp meddelande sotfilter fullt, läste nåt om att köra 20 min, ringde volvo o fråga om man kan mäta vatten tempen på bilen, näää de går inte sa dom :( saknar ju mätare, jag kör dagligen 25 nin på motorväg till jobbet.
tycker värmen är lite dålig, hur mäter man vatten tempen? o hur många grader ska den vara?? kan ju vara fel på termostaten eller nåt :(
av Johannnes
charger69 skrev:fick upp meddelande sotfilter fullt, läste nåt om att köra 20 min, ringde volvo o fråga om man kan mäta vatten tempen på bilen, näää de går inte sa dom :( saknar ju mätare, jag kör dagligen 25 nin på motorväg till jobbet.
tycker värmen är lite dålig, hur mäter man vatten tempen? o hur många grader ska den vara?? kan ju vara fel på termostaten eller nåt :(

Om din termostat är trasig och behöver bytas kommer det kosta dig ca 9000 kr i Bilia för att byta den. Ligger på ett väldigt jobbigt för ställe för att byta, därav priset!!!

Mina symptom med trasig termostat: hade max värme på och endast fisljummet luft kommer fram. Ökad bränsle förbrukning samt kallare motor (fastän man åkt 50 km i -2 grader).

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]