Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Hej

Jag funderar lite på att lägga in en lastrumsmatta i Volvon.
Är det utslängda pengar eller hur har ni det ?
O framförallt, vad kostar en sådan hos Volvo ? Formgjuten plast tänkte jag.

/M
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Jag har den formgjutna plast-gummiliknande mattan i min V70 MY14. Funkar kanon då den även har ett "gångjärn" tvärs på halva sträckan så man kan enkelt vika upp det när man skall åt utrymmet under lastrumsgolvet.

http://accessories.volvocars.com/Access ... ompartment

Jag har även monterat fästpanel med krokar (för att hålla matkassarna stående) med sidonät (för att ha lite småprylar så de ej åker runt):

Och så har jag monterat lastgaller också.

Bilderna nedan är på min V70.

/Bo

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av börne
Har Volvo original matta (samma som bem fast för S80 såklart) som jag tycker är kanon, spiller man nåt är det bara att torka upp & ta ut & tvätta av mattan. Dessutom blir sakerna liggande då den har en bra yta så att inget glider runt.
Användarvisningsbild
av poscarjr
Har också Volvo original - samma som bem. Väl nyttjade pengar tycker jag. Att den är vikbar är klart fiffigt.
(Utvecklingen gå framåt - originalmattan till min tidigare bil (V70N MY07) var inte vikbar.)
av mortimer
squadron skrev:Letade begagnad orginalmatta men hittade ingen, så köpte en Biltema och den har väl uppfyllt kraven.
Har också letat men verkar inte finnas. De bilar som kommer upp på bildelsbasen har oftast tidigare ägare plockat mattan med sig. Lokala Volvo handlaren här säljer en matta för 610kr från Autoform. Vet inte riktigt hur den är. Biltema har ju ett lockande pris och den täcker hela golvet. Dock går det inte utnyttja fästkrokarna i golvet med den (vilket jag inte ser något behov av att göra för min del)
av micke59
Jag beställde från Skruvat.se och den passade bra.
Användarvisningsbild
av Anders E
Jag har en ljus orginalmatta till salu för 400:-.
Skicka PM om ni är intresserade, finns 2mil utanför Göteborg.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
bem skrev:Hej,

Jag har den formgjutna plast-gummiliknande mattan i min V70 MY14. Funkar kanon då den även har ett "gångjärn" tvärs på halva sträckan så man kan enkelt vika upp det när man skall åt utrymmet under lastrumsgolvet.
Bild

Jag har också originalmattan och tycker den är helkass. All smuts och damm far ju ned i skenorna och på sidan då mattan är för smal och täcker inte hela golvet.

Jag har en matta till uppepå som täcker hela golvet ala biltema

Bild
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]