Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av daSea
menar du parkeringsvärmaren? den värmer ju även kupén... tillsatsvärmaren startas av bilen automatiskt vid kyla och värmer bara motorn. Parkeringsvärmare får man om man har mjukvaran tidur till tillsatsvärmaren.

Annars kan man alltid montera en elektrisk motorvärmare på bilen. Det gör de på Volvo för ca 5000:- Något billigare blir det om man köper värmaren själv från Bilias webshop eller Bildeves webshop och sedan monterar allt själv... om man kan och vågar...
Användarvisningsbild
av daSea
ok, det är den elektriska motorvärmaren då som kan fixa det... kostar iof en hel del!
Användarvisningsbild
av daSea
2 310:- för själva motorvärmaren i bildeve.se webshop + 200:- för täcklocket till kontakten i fronten. Sen kan man om man vill ha köpa en kupékontakt för 530:- också. Då kan man ju köra en kupévärmare för att värma insidan av bilen samtidigt.

Du kan ju köra bränslevärmaren rätt många gånger för att komma upp i denna merkostnad om man ser till bränsleförbrukning... men man slipper å andra sidan det där ständigt urladdade batteriet som uppstår om man använder brännaren och kör korta sträckor som i mitt fall... tycker jag får underhållsladda var och varannan dag... Mitt batteri kanske är på väg att ge upp...
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, du kan skaffa ett tidur om du installerar elektrisk motorvärmare.
av Cedrix
Ola311 skrev:Tack för svaren :) trodde det fanns så man kunde ställa tid typ som tillsatsvärmaren som värme kupén
Tillsatsvärmaren värmer både motor & kupe eler vad menar du?

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]