Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rojo8515
Funderar på om jag ska skippa sportstolarna då jag inte tänker beställa R-design igen utan istället en Summun med Four-C.

Är visserliggen rätt nöjd med de tidigare sportstolarna i XC60 men nu är de ännu mer skålade och man sitter som i ett skruvstäd.

Hade det varit en riktigt sportbil som Porsche 911 så ska det förstås vara så, men i en SUV som inte är en sportbil alls egentligen så kan det nog vara mer komfort med standardstolarna.

Kroppen blir lite mer rörlig och man känner sig inte så stel efter 10 timmars bilkörning om man inte sitter fast i samma läge hela tiden.

Nu är jag ju en 50 åring med begynnande ölmage så det kan ju vara en ålderskrämpa förstås.
Som en 53-åring exAudiförare är sportstolarna en av de detaljer jag verkligen saknar i Volvon. Känslan att sitta i dessa är något helt annat och jag tror inte du känner något obehag av att vara mer fast utan tvärtom. Man sitter mer i connection med bilen på nåt sätt. Jag har dock inte testat Volvos men får jag möjlighet väljer jag sportstolarna direkt, oavsett märke. Det enda positiva i jämförelsen mellan nuvarande stolar och mina tidigare är när man ska kliva ur bilen, det är lättare nu. Dock tror jag inte Volvos sportstolar har en så markerad valk i sidan på sitsen som de tyska stolarna. Det verkar mest vara ryggstödet.
Om du vill kunna fälla passagerarstolen kan du inte ta sportstolar, något att beakta.
[quote="rojo8515"]Funderar på om jag ska skippa sportstolarna då jag inte tänker beställa R-design igen utan istället en Summun med Four-C.
quote]

Detta har jeg også stora funderingar på men til slutt så ble det sportstolar endå. Er ikke helt overbevist enda men nå er vel specen mer eller mindre låst så det blir spennende å se når bilen kommer rundt midten på Februar. ;-//
Användarvisningsbild
av Funk
Jag är 49 (inte ofta man börjar med den frasen här) och kör både V60 och XC60 med sportstolar i arbetet, och även om stolarna i sig är sköna så hade jag nog inte valt dem själv...jag tycker helt enkelt dom är lite jobbiga så tillvida att det gör det svårare att komma i bilen. Vi har mycket i och urstigningar och då passar dom mindre bra, inte heller är det optimalt nu på vintern då man har tjock jacka på sig.

/Thomas
Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]