Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stolpen73
Hej, har precis köpt en V60 (2012) och nu vill jag koppla in en GPS sändare på 12V batterispänning (inte nyckelspänning) på enklaste sätt inne i kupén.

Är det någon som har något tips på t.ex. någon "gömd" kontaktstycke som normalt inte används som jag kan använda. Eller kan man komma åt spänningen vid säkringarna vid handskfacket? Alla idéer tas tacksamt emot.

/Med vänlig hälsning Stefan
av Erst
Stolpen73 skrev:Hej, har precis köpt en V60 (2012) och nu vill jag koppla in en GPS sändare
Bara lite nyfiken på vad det är du ska koppla in:
1. GPS mottagare
2. Störsändare för GPS ?
av Ulmerkotte
Uttaget i bagaget är konstant 12 volt på, om det finns ett, annars så är det förberett, ligger väl kabel innanför vänster sidostycke! (Eller vad det heter!)
Erst skrev:
Stolpen73 skrev:Hej, har precis köpt en V60 (2012) och nu vill jag koppla in en GPS sändare
Bara lite nyfiken på vad det är du ska koppla in:
1. GPS mottagare
2. Störsändare för GPS ?
Skulle tro att han ska ha en sån där sändare som han kan hålla reda på var bilen befinner sig! T, ex nåt sånt här, http://www.gpser.se/gps-tracker-bil
av Droopy
En gps puck kopplas ju enklast in direkt på batteriet, det är ju så man brukar koppla in dom, om det nu är en sådan han menar.
av Stolpen73
Japp, det är en GPS Tracker jag har. Då har man kolla på var bilen är via en app i telefonen.

Tack för tipsen, får bli direkt till batteriet eller försöka hitta kabeln som skall gå till 12V uttaget i bagaget.
av chaffis75
I bagaget finns kabeln antingen på höger sida eller under golvet nära baksätet i bagaget. Hittades lätt när man monterade 12 v uttag själv i bilen.

Stort tack för hjälpen här på[…]

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]