Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pegee
Vad händer om man får bensinstopp på en Bi-Fuel. Finns det något sätt att i det fallet starta bilen enbart på gas? Och i så fall, hur gör man?
Användarvisningsbild
av Driver64
I tillägget till instruktionsboken för gassystemet står det att det i nödfall ska gå att starta bilen på gas om bensintanken är helt tom. Starttiden kan då överskrida fem sekunder.
Användarvisningsbild
av pegee
Jo, det har jag också läst.
Men eftersom bilen vid start väljer bensin så begriper jag inte hur man skall få motorn att starta om det inte finns någon bensin. På något sätt måste man ju få motorn att begripa att den skall gå över i gasläge.
Användarvisningsbild
av åsaboe
Men hur hamnar man i den situationen? Inte katten kör man väl på bensin så länge det finns gas i tanken? När gasen tar slut kopplar bilen om till bensindrift, om den också tar slut blir det ju inte lätt att starta med gas som också är slut. Eller...? :wink:
av sjost
Har råkat ut för precis detta på en hyrbil... Det gick inte att starta bilen på bara gas utan vi fick hitta bensin att fylla på innan bilen startade.
Användarvisningsbild
av pegee
Man får nog anstränga sig lite för att hamna i den situationen.
Min fråga är (än så länge) rent hypotetisk :shock:
Bygga vevhusventilation?

En sak som också är viktig är att […]

Broms höger fixas aldrig

Var det ett helt nytt ok på höger sida […]

Köpte för nåra månader sedan[…]

Har en V70 D5 FRÅN 2015. Har under 1 å[…]