Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johannes1975
Bilen signalerar "boka tid för service". Det är allra första servicen för min V60 T3 som gått ca 900mil. Ska man satsa på en basservice eller anpassad service? Det skiljer 800kr mellan de båda. Skulle vara intressant höra de som sitter med erfarenhet, när man kört hälften under mil intervallet under ett år.

Rätt mig gärna om jag har fel: skillnaden mellan bas och anpassad service är endast att även kupefiltret byts vid basservice?
Användarvisningsbild
av Perra83
Du kan välja bort longlife olja, den är onödigt dyr. Se bara till så servicen blir gjord så garantier och assistans gäller.
Användarvisningsbild
av SvenB
Du skall välja "Anpassad service" tycker jag. Jag tror dessutom att verkstaden kommer att föreslå det eftersom du kört så få mil.
Användarvisningsbild
av PalmE
Det enda som skiljer mellan anpassad- och basservice är att dom byter kupéfilter i basservicen, vilket dom inte gör i den anpassade. Så jag hade garanterat tagit den anpassade och gjort nåt roligare för dom 800 kronorna :wink:
Användarvisningsbild
av laser2
Min tekniker jiddrade om att vid anpassad service ingick inte service 2.0 med mjukvaruuppdateringar. Nu bytte jag kupéfiltret ändå eftersom jag hade en liten knodd på gång. Men kolla gärna så att uppdatering av mjukvaror ingår i den anpassade servicen.

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]