NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kimmen90
Hej, har i dag efter div felsökningar konstaterat att mikrobrytaren för bakluckelåset gett upp.

Vart har du köpt din ersättningsbrytare, pris ?

Ni som köpt på Volvo/Bilbolaget, är det beställningsvara eller fanns det i lager ?
Hej!
Köpte till frugans -06 på Bilia i Partille för några år sedan. Har för mig att dom fanns på lager dvs ingen leveranstid, se till att dom inte missförstår dig när du skall köpa microbrytaren, för till mig sa dom att jag var tvungen att köpa hela plast delen där bla skyltbelysningen sitter monterad + lack ! Microbrytaren finns att köpa separat.

Lycka till o gott nytt!
Användarvisningsbild
av opA
Vet inte vad microbrytaren kostar men jag köpte ett begagnat bakluckehandtag där allt byts som skyltbelysningen m.m. 500kr gick de på :)

http://www.bildelsbasen.se
Användarvisningsbild
av CarMan
Nummerskyltsbelysning och mikrobrytare är ihoppgjutna i samma del.

Men du behöver inte köpa den lackerade delen.
av Kimmen90
Får tacka för alla svar, åkte förbi BB idag och köpte brytaren för 183 riksdaler. Har monterat den i hållaren men är inte monterad på bilen.
Får se om vädret ger mig någon lucka för att skruva fast den i morgon.

Edit:
Fungerar
av CalleE
Jag hade nyligen detta problemet och jag hittade ingen originalbrytare men ersatte brytaren med en "Omron D2AW-A063D". Passar bra och fungerar! :-D Flytta över bladfjädern från den gamla brytaren för den som kommer med ser inte likadan ut.
av Crocs
hur fick ni ut den gamla microbrytaren från ''plasthålet'' ? Jag va på skroten och försökte men det gick inte att få ur just microbrytaren, är inte den delen limmad/ihoppgjutna tillsammans?
Hade problem med min nyligen, tänkte, äh va faan, en ny insats hos Volvo kostar bara strax över 200kr och då får man ju även fräscha kontaktstycken till skylbeysningen. Köpte även en skyltlykta. Allt har hållit i 12,5 år men alltför rostigt för att enbart byta microbrytaren.
Bytet var gjort på mindre än 5 minuter, så jag rekommenderar helt ny insats istf byta enbart brytaren som i sin tur ändå måste byggas om.
Har iaf ingen aning om den är lödd, eller sitter i en sockel. Försökte bända loss den, brytaren gick sönder, kastade allt.
Så dramatisk du är dp :-o
Klart man kan byta enbart brytaren , kostar någon eller ett par tior. Omron låter som ett bra ex.
Har gjort det själv , funkar fortfarande
Hade bra i värmen
Med vänlig hälsning, ht
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]