Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av devvan
Tjena,

Tänkte bara höra om någon här har råkat ut för att en av de små luckorna som sitter på kofångaren i fronten har fått för sig att hoppa av och i såna fall, vem sjutton får stå för detta? Det måste väl ändå gå på fabriksgaranti när en lucka utan yttre åverkan (av mig iaf, kan ju hända att någon gått och bänt loss den på parkeringen, fast då borde det ju synas några slags märken) helt enkelt...försvinner?

I övrigt, efter snart 900 mil, har jag inte haft mycket annat än otur med bilen. :(
-Servicetekniker som råkade köra upp bilen på bryggan lite för fort och knäckte listen under bakdörrarna på båda sidor.
-Vibrationer inne i kupén i hastigheter över 80.
-Ett allmänt högljutt, dånande oljud (även det i högre hastigheter) som jag antar kommer från hjulen (dålig isolering i denna bullerburk?).
-Punktering på sprillans nytt däck (hade kanske rullat 50-100 mil)...
-Och nu börjar saker sporadiskt ramla av bilen! ;)

Måste ändå sägas att vibrationerna samt oljudet i kupén är det mest irriterande. Köper jag en bil för nästan 300 000 kr, så ska den bannemig vara tyst och vibrationsfri! Sen kan jag irritera mig lite på höjden bak också (avstånd mellan bakdäck och hjulhusets övre del)... det var ingen XC jag köpte!

Nåja, bilen har iaf gått bra i motorn och övriga system i sig funkar väldigt bra (bortsett från att Spotify har upphört med att återuppta spelning efter start, från början synkade den väldigt bra med bilen och ställde upp på i stort sett allt ;))

Ber om ursäkt för väggen av text, fingrarna spårade ur lite! :D

//E
B230F går fett

Okej, har bytt alla packning på motorn (p&ar[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]

Kung. Tackar!

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]