Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Köpte nya orginal torkarblad till min bil. 616:-!! Made in Poland! Det verkar dessutom vara svårt att få tag på icke orginal. Behöver inte tillägga vad jag känner för en sådan prissättning. :evil:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kör med Trico Neoform (finns bl.a på Statoil o Vianor) för halva det priset, borde finnas till din bil. Mina egna erfarenheter säger att de har både bättre livslängd och torkar bättre än volvos. Sambon fick byta sina torkarblad (tjänstebil V70 MY13) efter 10 månader/4500 mil som satt på bilen när den levererades. Trico som hon hade till förra bilen höll iaf 14 månader/6000 mil.
av Exquattro
Tack för det, jag har inte öppnat förpackningen än så jag ska banne mej köra o byta dem och dra till Statoil istället. Om inte annat än för att på det sättet protestera mot vad jag tycker är ocker.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kolla så att du får samma längd på torkarna när du köper nya, har varit med om det till en bil att "katalogen" rekommenderade en som var 2cm längre än original.
av perhall
Det stämmer, Biltemas är riktigt bra och billiga men har numera fula fästen eftersom det inte längre finns specialmodell för Volvo (fanns det senast jag bytte)
Användarvisningsbild
av HakanJ
Köpte i veckan på Biltema Uppsala. Dom fästena var exakt som original fast med en liten synlig ful text vid den fyrkantiga knappen. Går att skrapa bort :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag köpte blad till s40'n på biltema i veckan mest för att testa, sämre skit får man leta efter, men jag kanske hade otur med någon batch? Bytte till bosch direkt när jag kom hem. Frugan köper bosch i fempack via jobbet till hyffsat pris som tur är.

Jag tycker annars volvo orginal valeo blad är riktigt bra.

/Martin
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Köper man bil för 300 000-600 000 kr så känns några hundringar hit eller dit för ett par torkarblad som det minsta problemet :wink: Några biltemagrejer kommer aldrig någonsin monteras på mina bilar.

Köpte nya blad till min V60 i oktober, då hade den rullat 2400 mil och jag hämtade den i december 2011.
Användarvisningsbild
av hakank
Köpte på wipers när min hade gått 3000mil och orginal var totalsluta. nu vid nästan 9000 så visar de tendenser till att vilja bli bytta..
En ganska vanlig 245:as liv

Det var dags för ett tändstiftsbyte. K&a[…]

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]