Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#809257
undrar lite varför fjärrkontrollen inte fungerar till parkeringsvärmaren, har bytt batteri i fjärrkontrollen, men hjälpte inte, skall väl tilläggas att parkeringsvärmaren fungerar som den ska. Kontrollen blinkar bara grönt, hjälper inte om jag står nära bilen heller. Vad är det som är fel?
Senast redigerad av 1 Gurra82, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
#809296
Hej,

Lten undran bara, den har alltså fungerat och nu helt plösligt funkar det inte?

Annars måste man ha "applikation fjärrstart" intankad i bilen via VIDA hos en Volvo verkstad för att få fjärrkontroll via nyckel (standardnyckel eller PCC nyckel).

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#809493
När den bara blinkar så får den ingen kontakt mad mottagaren och kan då behöva paras ihop igen

Lossa den hängsäkring 1A som sitter på kabelmattan i kallsonen i torkardiket
efter du stoppat tillbaka säkringen så håller du inne OFF knappen ett par sekundernär du släpper knappen skall du se att den röda lampan lyser med fast sken ett kort tag då är den synkad och kan åter träda i tjänst

man kan även bryta ström vid styrboxen till fjärren men den kan vara svårare att lokalisera

Detta finns även beskrivet i den lilla handbok som följer med fjärr satsen om du har kvar den i bilen



//Gooose
#809549
Hej
Vi hade samma bekymmer med vår fjärr.

Jag bytte till ett nytt batteri, köpt på Volvo handlare, men fenomenet kvarstod. Samma blinkade gröna diod.(indikerar dåligt batteri.)

Jag lämnade då in bilen till en annan Volvo handlare. 5 min senare var felet avhjälpt, med nytt batteri igen. Blir man trött på första handlaren.

Min rekommendation är att reklamera batteriet och prova igen.
#809609
får helt enkelt prova dessa saker igen
#809835
perssmat skrev:Hej
Vi hade samma bekymmer med vår fjärr.

Jag bytte till ett nytt batteri, köpt på Volvo handlare, men fenomenet kvarstod. Samma blinkade gröna diod.(indikerar dåligt batteri.)

Jag lämnade då in bilen till en annan Volvo handlare. 5 min senare var felet avhjälpt, med nytt batteri igen. Blir man trött på första handlaren.

Min rekommendation är att reklamera batteriet och prova igen.
När den blinkar orange när du trycker på ON så är batteriet dåligt

Grön eller röd blink skall vara ingen kontakt med fordon/styrenhet

//Goose
av svedan
#810154
varje höst tar jag fram kontrollen. Senast blinkade den grönt dvs den nådde ej bilen (trots 20 m), bytte batteri och sedan funkade den. Batteriet kanske ok men dåligt pulver i sändaren?? Så jag bytte batteri trots att den inte indiketare lågt batteri.
#810323
Jag har haft problem med fjärrkontrollen varje höst, när den fått ligga utan användning sedan april/maj. Varje höst krävs att man byter till ett nytt batteri i handenheten (jag köper på Kjell och Company) och ofta också att man åker till Volvo för att få hjälp med ihop-parningen efter batteribytet. Bilia tar drygt 500 kronor för denna åtgärd.

/Rolf J

Hej, ”Råkade” köpa en fd p[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]