Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robzter
Hej. Köpt min första Volvo och är sjukt irriterad på bältesvarningen. Hur kan man döda tickandet och lampan på smidigast sätt? Hugger snart isär brädan med yxa
av Volvo_740_GLT
Man tar på sig bältet :D :)
av robzter
Men töntar. Av alla bilar jag ägt så är volvon nog den sämsta av dom alla. Går knappt att prata med varandra utan att skrika i 140. Bältesvaningen lägger aldrig av. Volvo vill inte ta åt sig jobbet att koppla ur det. Vinglar på vägen. Listan på skit kan göras lång. Men för att stå ut den korta tiden jag nu behöver använda skiten vill jag få bort det efterblivna varningen. Sen vem fan kommer på iden att sätta en lampa vid backspegeln? Hej hej polisen jag har inget bälte på mig. Det ska vara mitt jävla val om jag vill ha det på mig eller ej. Eget ansvar. Min bmw e39 som var 2 år äldre är ju mer premium än volvo mågonsin kommer vara. Det är sånt här som gör att volvo alltid kommer ligga under tyskarna

Så åter till topic. Hur fan kopplar man ur skiten?

Bältesbögar kan skita i att svara om ni ska dryga er om att använda bältet löser problemet. Kan även tilllägga att bälteslåset är kasst på volvon och släpper lite hur fan det vill så ingen ide att lita på bältet.
Användarvisningsbild
av darkien
med den attityden lär du aldrig få ett svar på din fråga

för övrigt så finns bälte av en anledning o de finns en anledning till lampan i taket finns även en anledning till varför de är lag på ha bälte.... dessutom funkar inte bälteslåset ja då kan du ju glömma o besikta men du kanske skiter i de med......
av robzter
Spelar ingen roll hur mycket lag det är på bälte. Jag ställde en fråga om hur man tar bort skiten. Inte om jag ska använda bälte eller ej. Huran än söker på det här forumet så är det samma svar på bältesfrågan. Så nu vill jag ha ett svar. Hur kopplar jag ur pisset
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Haha, hade tänkt att svara igår på denna fråga, men blev avglömt... Men nu när jag läser OP's attityd så... glöm det, han kan vackert få sitta där och "skrika i 140" :lol:

mvh Lucif3r, som har urkopplad bältesvarnare 8) (och använder alltid bälte btw.)
av LOB
TS: Det handlar inte om att vara varken "bältesbög" eller "tönt" eller att jag bryr meg speciellt mycket om ditt väl och ve... Du får gärna köra utan bälte om du lovar att dö och inte skadas i en olycka när du körer sådar tuft utan bälte :D . Jag vill inte bekosta din assistansersättning, rehabilitering, sjukhusräkning etc.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
LOB skrev:TS: Det handlar inte om att vara varken "bältesbög" eller "tönt" eller att jag bryr meg speciellt mycket om ditt väl och ve... Du får gärna köra utan bälte om du lovar att dö och inte skadas i en olycka när du körer sådar tuft utan bälte :D . Jag vill inte bekosta din assistansersättning, rehabilitering, sjukhusräkning etc.

Själv skulle jag helst slippa få honom farandes genom min vindruta.
Spolning av automatlåda

Mekonomen blåser dig nästan alltid […]

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.